اپلیکیشن

تلفن همراه

December 10, 2023
11:46 یکشنبه، 19ام آذرماه 1402
کد خبر: 153817

باگ دردسرساز گوگل درایو رفع شد

گوگل اعلام کرد باگی که باعث شده بود فایل‌هایی که کاربران «گوگل درایو» پس از تاریخ آوریل تا مه سال ۲۰۲۳ اضافه کرده بودند، ناپدید شوند را برطرف کرده است.

به گزارش ایسنا، تیم «گوگل درایو»، مشکل ناپدید شدن فایل‌های کاربران را به یک باگ همگام سازی (سینک) نسبت داده و اعلام کرد که تنها روی تعداد محدودی از کاربرانی که از نسخه‌های ۸۴.۰.۰.۰ – ۸۴.۰.۴.۰ اپلیکیشن دسکتاب «گوگل درایو» استفاده می‌کردند، تاثیر گذاشته است.

گوگل در ۲۹ نوامبر، دو روز پس از تائید این باگ، اعلام کرده بود ما مشکلی را شناسایی کرده‌ایم که روی تعداد محدودی از کاربران نسخه ۸۴ اپلیکیشن دسکتاپ «گوگل درایو» تاثیر گذاشته است. این مسئله، بر تغییرات فایلی که پیش از این همگام سازی شده‌اند و در اپلیکیشن موبایل «درایو» یا در رابط کاربری تحت وب «درایو» قابل مشاهده هستند، تاثیری نداشته است.

اگرچه گوگل اعلام کرده که این مشکل همگام‌سازی روی این سرویس ذخیره‌سازی مبتنی بر ابر تاثیر گذاشته است اما می‌گوید مشتریانی که با این مشکل روبرو شده‌اند، می‌توانند از اپلیکیشن دسکتاپ برای بازیابی فایل‌هایی که هنوز در سرویس «درایو» همگام‌سازی نشده‌اند، استفاده کنند.

برای این منظور باید نسخه ۸۵.۰.۱۳.۰ یا بالاتر اپلیکیشن دسکتاپ «درایو» را دانلود کرده و با نگه داشتن کلید شیفت، روی «تنظیمات» کلیک کنند و سپس روی گزینه بازیابی از بک‌آپ کلیک کنند که زیر دیالوگ مخفی جدیدی نمایش داده خواهد شد.

اگر فرآیند بازیابی آغاز شود، کاربران اعلان «بازیابی آغاز شده است» را مشاهده خواهند کرد و بمحض بازیابی همه فایل‌ها، اعلان «بازیابی کامل شده است» را دریافت می‌کنند. بمحض تکمیل شدن بازیابی، کاربران پوشه جدیدی را در دسکتاپ خود با فایل‌های همگام سازی نشده‌ای تحت عنوان «گوگل درایو ریکاوری»، مشاهده می‌کنند.

اگر کاربران پیام عدم وجود فضای کافی دیسک را دریافت کنند، باید مقداری از فضای دیسک خود را خالی کرده و این فرآیند را دوباره آغاز کنند.

متاسفانه این راه‌حل گوگل، برای همه موثر واقع نشده و بعضی از کاربران هنوز قادر نیستند فایل‌های از دست رفته خود را بازیابی کنند. در حالی که بعضی از کاربران فرآیند مورد توصیه گوگل را تکمیل کردند اما این هشدار را دریافت کردند که بعضی از فایل‌ها نمی‌توانند بازیابی شود.

بر اساس گزارش بلیپینگ کامپیوتر، از کاربران «گوگل درایو» خواسته شده است از دسترسی به ذخیره سازی ابری خود تا زمان موجود شدن ترمیم برای همه کاربران، خودداری کنند تا از تداخل با تلاش‌های بازیابی در آینده، اجتناب شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.