تلفن همراه

گوشی

December 10, 2023
12:31 یکشنبه، 19ام آذرماه 1402
کد خبر: 153884

سونی احتمالا برند «اکسپریا» را کنار می‌گذارد؛ خروج از بازار موبایل یا تولد دوباره؟

منبع: zoomit

ظاهراً سونی قصد دارد سال ۲۰۲۵ با فناوری دوربین زیر نمایشگر و برند جدید به‌جای اکسپریا، بار دیگر حضور پررنگی در بازار موبایل داشته باشد.

قبلاً شایعاتی درمورد اکسپریا وان مارک ۶ منتشر شده اما به‌نظر می‌رسد نام Xperia در آینده استفاده نشود. درحال‌حاضر ۱۵ سال از عمر برند اکسپریا می‌گذرد و گزارش‌هایی درمورد پایان‌ کار این نام منتشر شده است که البته نمی‌توان آن‌ها را به‌راحتی پذیرفت. به‌هرحال غول فناوری ژاپنی احتمالاً قصد دارد با معرفی برندی جدید، حضور قدرتمندتری در بازار گوشی‌های هوشمند داشته باشد.

درواقع اکسپریا همیشه اصلی‌ترین برند گوشی‌ و تبلت سونی نبوده است. این شرکت خیلی وقت پیش با برند سونی اریکسون مطرح بود و گوشی‌های خاطره‌انگیزی مثل K750 و W800 را روانه‌ی بازار کرد و سپس با جدا شدن از اریکسون، برند اکسپریا را برای تولید محصولاتش مورد استفاده قرار داد.

افشاگری به‌نام ZBucks در ویبو ادعا می‌کند گوشی سونی در سال ۲۰۲۵ با نام Xperia 1 VII عرضه نخواهد شد. از طرفی احتمال دارد این محصول از فناوری دوربین زیر نمایشگر (UDC) بهره ببرد. طبق گزارش‌های اخیر، اپل از ال‌جی انتظار دارد تا سال ۲۰۲۷ راهکاری برای دوربین زیر نمایشگر گوشی آیفون ارائه دهد. به‌هرحال طبق برخی شایعات اخیر، سونی تا سال ۲۰۲۵ به فناوری مذکور دست خواهد یافت.

سونی درحال‌حاضر دوربین سلفی را در بریدگی بالای نمایشگر گوشی‌های هوشمندش قرار می‌دهد و محصولات این برند درمقایسه‌با رقبا حاشیه‌های بالا و پایین نسبتاً بزرگی دارند. این یعنی استفاده از دوربین زیرنمایشگر بهترین فرصت برای شرکت ژاپنی است تا بار دیگر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکت‌های حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند ظاهر شود و از طرفی محصولاتش را با نام جدید و طراحی مدرن روانه‌ی بازار کند. در چنین شرایطی قطعاً رقابت بهتری بین سونی، سامسونگ و اپل ایجاد خواهد شد.

درحال‌حاضر قیمت گوشی پرچمدار سونی واقعاً زیاد است. باید دید در صورت استفاده از برند جدید، آیا تغییری در قیمت گوشی‌های رده‌بالای این شرکت اعمال خواهد شد یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.