گوشی

December 12, 2023
9:39 سه شنبه، 21ام آذرماه 1402
کد خبر: 154073

تولید بومی چین جایگزین 5Gآمریکایی شد

تلفن هوشمند «میت ۶۰ پرو» هواوی پیشرفت قابل ملاحظه در طراحی داخلی و مهندسی تراشه‌های فرکانس رادیویی را نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، جدیدترین یافته‌های شرکت تحقیقات تِک اینسایتس نشان داد گوشی‌های هواوی مجهز به سوئیچ‌های فرکانس رادیویی (آر اف) شرکت «مکسند میکروالکترونیک» و ماژول‌های تقویت قدرت شرکت «بیجینگ آن میکرو الکترونیکس» هستند. اینها قطعاتی هستند که توسط شرکت‌های آمریکایی «اسکای ورکس سولوشنز» و «کوروو» ارائه می‌شوند. این معماری برای صنعت چین طراحی شده است و همکاری طراحی بین هواوی و تامین کنندگان این شرکت را نشان می‌دهد.

نکته مهم این است که پیشرفت‌ها در طراحی تراشه نشان می‌دهد که سخت‌افزار هواوی حتی بدون دسترسی به تامین‌کنندگان آمریکایی، قادر است با بهترین‌های جهان رقابت کند. تراشه‌های فرکانس رادیویی، ارتباط تلفن هوشمند با ایستگاه‌های پایه که به اینترنت متصل هستند را مدیریت می‌کنند که کارکرد اصلی هر دستگاهی است.

تلفن هوشمند «میت ۶۰ پرو» هواوی که اواخر ماه اوت معرفی شد، سر و صدای زیادی به پا کرد و پردازنده هفت نانومتری این گوشی نشان داد چین با وجود تحریم‌های تجاری آمریکا و تلاش واشنگتن برای جلوگیری از پیشرفت پکن در این عرصه، دارای قابلیت‌های پیشرفته‌ای در ساخت نیمه رساناها است.

این به معنای آن است که هواوی می‌تواند تلفن‌های هوشمند پیشرفته را بدون استفاده از تراشه‌های شرکت آمریکایی کوالکام تولید کند و تحقیقات بیشتر نشان می‌دهد که اکنون راه‌حل‌هایی برای قطعات عرضه شده از سوی شرکت‌های آمریکایی اسکای ورکس و کوروو، پیدا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پردازنده هفت نانومتری توسط هواوی طراحی شده و توسط شرکت تراشه سازی SMIC تولید شده که یک شرکت مستقر در شانگهای است و اکنون تحت تحقیقات رگولاتورهای آمریکایی قرار دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.