تلفن همراه

گوشی

December 13, 2023
12:17 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1402
کد خبر: 154293

اپل محدودیت‌های NFC آیفون را برمی‌دارد

منبع: زومیت

با حذف محدودیت‌های NFC آیفون، رقبای این شرکت می‌توانند از پرداخت‌های سریع Apply Pay بهره ببرند.

اپل سعی دارد از جریمه‌ و نبرد حقوقی مداوم با اتحادیه‌ی اروپا جلوگیری کند. به گزارش رویترز، این شرکت دسترسی به فناوری NFC خود را به رقبایش ارائه خواهد داد؛ سرویسی که از آن برای پرداخت‌های سریع استفاده می‌شود. آپدیت مذکور پس‌از اتهامات کمیسیون اروپا در می ۲۰۲۲ و تحقیقات مداوم درمورد شیوه‌های ضدرقابتی Apple Pay ارائه می‌شود.

کمیسیون اروپا از سال ۲۰۲۰ بررسی فعالیت‌های اپل را آغاز کرده است. مارگرت وستاگر، معاون اجرایی این سازمان قبلاً اعلام کرده بود نشانه‌هایی وجود دارد که سازنده‌ی گوشی آیفون دسترسی شرکت‌های شخص‌ثالث را به فناوری کلیدی مورد نیاز برای ساخت کیف پول‌های موبایلی رقیب در دستگاه‌های ساخت خود محدود کرده است.

پیشنهاد کنونی، اپل را از پرداخت جریمه‌های سنگین معاف و پرونده‌ی قضایی این شرکت را حل و فصل می‌کند اما تضمیمی بر پیشبرد آن‌ها وجود ندارد. کمیسیون اروپا احتمالاً ماه آینده با رقبا و مشتریان اپل مشورت خواهد کرد تا درمورد پذیرش پیشنهاد غول فناوری اهل کوپرتینو تصمیم‌گیری کند. درحال حاضر بیش‌از ۲۵۰۰ بانک در سرتاسر اروپا از Apple Pay استفاده می‌کنند.

اپل همچنین در ایالات‌متحده ازطرف اتحادیه‌ی اعتباری Affinity با شکایت دیگری مواجه شده است. در پرونده‌ی مذکور به‌طور مشابه اپل به محدودسازی غیرقانونی کاربران iOS به Apple Pay متهم شده است.

جفری اس وایت، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ حکم داد پرونده‌ی شکایت Affinity علیه اپل را پیش‌ خواهد برد. او گفت: «شاکیان به‌طور قابل قبولی ادعا کرده‌اند Apple Pay هزینه‌های خودسرانه و متورمی از صادرکنندگان دریافت می‌کند و رقابت در حوزه‌ی کیف پول‌های iOS و نوآوری در این زمینه را از بین می‌برد.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.