هوش مصنوعی

December 13, 2023
13:16 چهارشنبه، 22ام آذرماه 1402
کد خبر: 154307

مدیران عامل دره سیلیکون هم از دلیل اخراج سم آلتمن اطلاع ندارند!

منبع: دیجیاتو

به‌نظر می‌رسد که غول‌های فناوری دره سیلیکون از طریق یک گروه محرمانه در واتس‌اپ باهم در تماس هستند. به گفته نیویورک تایمز، بیش از 100 مدیرعامل فناوری در یک گروه واتس‌اپی در مورد موضوع اخراج سم آلتمن از OpenAI باهم صحبت کرده بودند. «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا و «درو هیوستون»، رئیس Dropbox، از اعضای این گروه هستند. ظاهراً این مدیران سرشناس هم نمی‌دانستند که چرا آلتمن اخراج شده بود.

براساس گزارش نیویورک تایمز، به‌نظر می‌رسد که غول‌های میلیاردر فناوری در مورد شایعات این صنعت تفاوت چندانی با افراد عادی ندارند. زمانی که سم آلتمن در انتهای آبان‌ماه از سمت مدیرعاملی OpenAI برکنار شد، همتایانش در دره سیلیکون مشغول حدس‌وگمان در مورد علت آن بودند. آن‌ها این کار را در یک گروه خصوصی در واتس‌اپ که شامل بیش از 100 مدیرعامل شرکت‌های فناوری است، انجام دادند.

براساس گزارش نیویورک تایمز، در تاریخ 17 نوامبر یک نفر در این گروه نوشت: «سم اخراج شد.» اما ظاهراً هیچ‌کس دلیل واقعی اخراج آلتمن را نمی‌دانست. نیویورک تایمز می‌گوید اظهارنظرهای مختلفی در این گروه مطرح شد و سؤال اصلی این بود که مگر آلتمن چه کار کرده بود که اخراج شود؟ این گروه واتس‌اپی نام‌های بزرگی مانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و درو هیوستون، رئیس Dropbox را در فهرست اعضای خود دارد.

پس از برکناری ناگهانی آلتمن و قبل از اینکه او به OpenAI بازگردد، دو مدیرعامل موقت انتصاب شدند. اینکه چه چیزی منجر به برکناری آلتمن شد، هنوز مشخص نیست. پیش‌از‌این، زمانی که هیئت‌مدیره OpenAI اخراج آلتمن را اعلام کرد، در بیانیه‌ای اذعان داشت که آلتمن به‌طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت‌مدیره صادق نبوده‌است؛ اما جزئیات بیشتری ارائه نشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.