فناوری اطلاعات

December 15, 2023
21:32 جمعه، 24ام آذرماه 1402
کد خبر: 154488

ایلان ماسک دانشگاه می‌سازد

منبع: zoomit

ایلان ماسک پس از انتقاد از کیفیت خروجی سیستم آموزشی آمریکا، قصد دارد تا با ساخت دانشگاه خود «تحصیلات در بالاترین سطوح» را ارائه دهد.

احتمالاً شما هم با ما هم عقیده‌اید وقتی می‌گوییم که ایلان ماسک، مغز متفکر پشت تسلا و اسپیس‌ایکس، هر طور شده راهی برای حضور در تیتر اخبار پیدا می‌کند؛ این‌بار، میلیاردر پرحاشیه‌ی دنیای فناوری با تأسیس دانشگاه خود در ایالت تگزاس، سیستم آموزشی ایالات متحده را به مبارزه می‌طلبد.

طبق گزارشی از بلومبرگ، ایلان ماسک حدود ۱۰۰ میلیون دلار به یک سازمان خیریه با نام The Foundation کمک کرده است یک مدرسه‌ برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا دبیرستان در شهر آستین ایالت تگزاس احداث کند. این مدرس با تمرکز بیش‌تر روی مباحث علوم پایه، فناوری، مهندسی و ریاضی، «تحصیلات در بالاترین سطوح» را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهد.

طبق سندهای مالیاتی تکمیل شده توسط خیریه‌ مذکور، مدرسه‌ی مورد بحث قصد دارد بدون شهریه باشد؛ اما حتی در صورت نیاز به شهریه، بورسیه‌هایی را به واجدان شرایط ارائه می‌دهد.

مدرسه‌ی ماسک در ابتدا کارش را با حدود ۵۰ دانش‌آموز شروع خواهد کرد؛ اما در نهایت برنامه دارد تا با کسب مجوز‌های لازم، به یک دانشگاه تمام عیار تبدیل شود.

برنامه‌های ایلان ماسک را می‌توان به نگرانی‌های او درباره‌ی افت کیفیت سیستم آموزشی ایالات متحده مرتبط دانست؛ او روز دوشنبه در اظهار نظری در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، از «افت قابل تأمل سطح توانایی» فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های ایالات متحده انتقاد کرده بود.

این اولین ماجراجویی ماسک در بحث آموزشی نیست؛ او پیش‌تر در سال ۲۰۱۴، یک مدرسه‌ی خصوصی کوچک برای فرزندان کارکنان اسپیس ایکس و تسلا ساخته بود که به جای تمرکز روی نمره‌دهی‌های مرسوم، روی توانایی‌های فردی هر یک از دانش‌آموزان تمرکز می‌کرد.

همچنین، طبق گزارشی از وال‌ استریت‌ژورنال در اوایل سال جاری، ماسک درباره‌ی علاقه‌ی خود برای راه‌اندازی مدرسه‌ای به سبک مونته‌‌سوری در اسنیل بروک، شهر شرکتی که این میلیاردر در باستروپ ایالت تگزاس می‌سازد، ابراز علاقه کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.