امنیت

December 16, 2023
12:21 شنبه، 25ام آذرماه 1402
کد خبر: 154572

پایان پشتیبانی مایکروسافت از برخی محصولات و خدمات خود در سال ۲۰۲۴

منبع: ماهر

مایکروسافت اعلام کرده است که از تاریخ ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ (۱۰ اسفند ۱۴۰۲)، پشتیبانی از برخی از محصولات و خدمات خود را متوقف می‌کند. این محصولات و خدمات شامل نسخه‌های مختلفی از ویندوز، آژور، ویژوال استودیو و … هستند. بعد از این تاریخ، هیچ به‌روزرسانی امنیتی یا غیر امنیتی، گزینه پشتیبانی رایگان یا پرداختی یا به‌روزرسانی محتوا برای این محصولات و خدمات وجود نخواهد داشت.

مایکروسافت در این‌خصوص توصیه می‌کند که کاربران، این محصولات و خدمات خود را به نسخه‌های جدیدتر و پشتیبانی شده ارتقاء دهند. این کار به افزایش امنیت، کارایی و قابلیت اطمینان محصولات، خدمات و سیستم‌های کاربران کمک می‌کند. همچنین، مایکروسافت اطلاعات و راهنمایی‌های لازم برای ارتقاء محصولات را در وب‌سایت خود منتشر کرده است.

در لیست منتشر شده توسط مایکروسافت معروف به EoS (End of Support) برخی از محصولات و خدمات مهمی که در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی آن‌ها پایان می‌یابد عبارتند از:

ردیف

نام محصول

نسخه

1

Visual Studio for Mac

2

Skype for Business 2019

هر دو نسخه کلاینت و سرور

3

Windows 11

Windows 11 Enterprise and Education, Version 21H2
Windows 11 Home and Pro, Version 22H2
Windows 11 IoT Enterprise, Version 21H2

4

Windows 10

Windows 10 Enterprise LTSC 2019
Windows 10 IoT Core LTSC
Windows 10 IoT Enterprise LTSC 2019
Windows 10 IoT LTSC 2019 Core
Windows 10 Enterprise and Education, Version 21H2
Windows 10 IoT Enterprise, Version 21H2

5

Azure

Azure Data Lake Storage Gen1
Azure Cloud Services (classic)
Azure Database for MySQL Single Server
Azure IoT Edge, Version 1.4 (LTS)

6

.NET

.NET 7

.NET 6.0 (LTS)

برای مشاهده لیست کامل محصولات و خدماتی که در سال ۲۰۲۴ پشتیبانی آن‌ها پایان می‌یابد، می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.