هوش مصنوعی

December 24, 2023
22:16 یکشنبه، 3ام دیماه 1402
کد خبر: 155499

90 درصد کارمندان فناوری نگران موقعیت شغلی خود هستند

منبع: همکاران سیستم

 

با عقب نشینی شرکت‌های بزرگ فناوری از استخدام نیروی کاری جدید و کاهش برخی فرصت‌هی شغلی، کارمندان حوزه فناوری مضطرب شده‌اند و مشکلات فراوانی را پیش روی خود میبینند.

شبکه اجتماعی حرفه‌ای Blind ژوئن امسال یک نظرسنجی روی 6911 متخصص در شرکت‌های فناوری مختلف انجام داد و در پایان متوجه شد تقریبا تمامی این افراد در مورد امنیت شغلی خود نگران هستند. «ریک چین» از مدیران این مرکز در یک پست وبلاگی خاطرنشان کرد تنها 9 رصد از متخصصان فناوری اعلام کردند که نسبت به یک سال قبل احساس امنیت بیشتری در مورد موقعیت شغلی خود دارند و این در حالی است که 66 درصد آنها اظهار داشتند که به صورت فعالانه به دنبال شغل دیگری می‌گردند.

از آنجایی که نگرانی‌ها در مورد چشم انداز اقتصادی افزایش یافته است و شرکت‌ها در مخارج خود محتاط‌‌تر شده‌اند، این مسئله ممکن است نشانه‌ای از پایان استعفای بزرگ در کمپانی‌های فناوری باشد که از از اوایل سال 2021 میلادی آغاز شد. در آن زمان کارمندان حوزه فناوری با اطمینان کامل از مشاغل خود استعفا می‌دادند تا در یک بازار کار غنی، فرصت شغلی جدید با درآمد بالاتر را پیدا کنند.

این بررسی جدید همچنین نشان داد 90 درصد متخصصانی که از قریب الوقوع بودن رکود اقتصادی می‌ترسند اظهار داشته‌ند که نسبت به امنیت شغلی نیز اعتماد کمتری دارند. به گفته Blind، با این حال 60 درصد کارمندان نگران رکود اقتصادی آتی نبودند و توضیح دادند که اعتمادشان به امنیت شغلی طی یک سال گذشته تغییر نکرده است.

منبع: zdnet.com

ترجمه: همکاران سیستم

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.