گوشی

December 24, 2023
18:43 یکشنبه، 3ام دیماه 1402
کد خبر: 155515

دبیر کنگره موبایل: افزایش تعرفه واردات موبایل مسافری باید زودتر اعمال می‌شد

انجمن وارد کنندگان موبایل از افزایش تعرفه واردات موبایل مسافری استقبال کرد، این انجمن تا پیش از ابلاغ افزایش تعرفه واردات موبایل مسافری بالای ۶۰۰ دلار به ۳۰ درصد بارها از دولت خواسته بود تعرفه واردات گوشی همراه مسافر را بازنگری کند.

به گزارش پیوست، دبیر کنگره موبایل گفت که افزایش تعرفه موبایل به ۳۰ درصد باید زودتر عملی می‌شد تا از محل افزایش تعرفه برای توسعه زیست‌بوم استفاده شود.

انجمن واردکنندگان موبایل مرداد ۱۴۰۲ با ارسال نامه‌ای به وزارت صمت خواستار افزایش تعرفه موبایل مسافری شده‌بودند، در آن نامه قید شده بود «از آنجایی که موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار دربرگیرنده بیشترین میزان‌ گوشی‌های مسافری است این عدد باید از تعرفه واردت تجاری بیشتر باشد.» اما به گفته دبیر کنگره موبایل، در این چند ماه این قانون از سمت گمرک عملی نشد.

رضا عالیان گفت: پیش‌تر با اشتباه و با تفسیر قانونی بودجه سال ۱۴۰۲، عوارض واردات گوشی‌های مسافری بالای ۶۰۰ دلار به‌میزان نصف تجاری اخذ می‌شد و انجمن واردکنندگان تلفن همراه بارها مخالفت خود را اعلام کرده بود.

دبیر کنگره موبایل گفت: این قانونی بود که از اول سال ۱۴۰۲ باید اجرا می‌شد اما گمرک سهوا یا عمدا آن را اجرا نکرد. انجمن واردکنندگان موبایل این موضوع را چندین بار پیگیری کرد تا دیروز افزایش تعرفه به ۳۰ درصد رسید.

عالیان دلیل این افزایش را از بین بردن سو استفاده و توسعه زیست‌بوم از محل تعرفه دانست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.