فناوری اطلاعات

January 6, 2024
11:39 شنبه، 16ام دیماه 1402
کد خبر: 156960

اپل برای لاپوشانی همکاری با کلاهبرداران شکایت را تسویه کرد

اپل مجبور به تسویه شکایتی شد که براساس آن این شرکت را متهم می کرد از سواستفاده کلاهبرداران از کارت های هدیه آگاه بوده و به آنها اجازه داده پول های سرقت شده را برای خود نگه دارند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاهی فدرال در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا ، اپل و شاکیان پس از همکاری با یک واسطه درباره محتوا و شرایط تسویه به توافق رسیدند. آنها هم اکنون مشغول تهیه پیش نویسی از تسویه هستند تا برای تاییدیه اولیه به ادوارد داویلا قاضی دادگاه ارائه کنند.

در این نوع کلاهبرداری، مجرمان در تماس با قربانیان با ایجاد ترس و وحشت به آنها القا می کردند تا برای پرداخت مالیات، صورتحساب بیمارستان، خدمات شهری، وثیقه و جمع آوری بدهی و غیره کارت های هدیه اپ استور آیتونز را بخرند. در مرحله بعد به قربانیان گفته می شد تا کد پشت کارت ها را به اشتراک بگذارند. این درحالی است که در پیام هشداری پشت کارت های هدیه اپل نوشته شده بود: رمز(کد) خود را با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید.

طبق شکایت ثبت شده، اپل به طور معمول فقط ۷۰ درصد مبالغ سرقت شده را به حساب بانکی کلاهبرداران واریز و ۳۰ درصد بقیه را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می دارد.

طبق اطلاعات موجود قربانیان این کلاهبرداری صدها میلیون دلار از دست داده اند.

شاکیان شامل شهروندان آمریکایی بودند که از سال ۲۰۱۵ تا ۳۱ جولای ۲۰۲۰ میلادی کارت های هدیه در آیتون یا اپ استور را خریده بودند و رمزهای آنها را در اختیار کلاهبرداران قرار بودند اما اپل پول آنها را پس نداده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.