سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

January 9, 2024
13:17 سه شنبه، 19ام دیماه 1402
کد خبر: 157391

ایسوس از لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus G14 و G16 با پردازنده‌های جدید اینتل و AMD رونمایی کرد

منبع: دیجیاتو

نسل جدید لپ‌تاپ‌های ROG Zephyrus ایسوس با مدل‌های G14 و G16 در نمایشگاه CES 2024 معرفی شدند. این لپ‌تاپ‌ها به پردازنده‌های نسل چهاردهم اینتل و رایزن 8000 شرکت AMD مجهز شده‌اند و از نمایشگر OLED بهره می‌برند. لپ‌تاپ‌های جدید ایسوس بدنه آلومینیومی دارند و وزن آن‌ها نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است.

ایسوس در مدل 14 اینچی از نمایشگر OLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن 3K استفاده کرده است. ایسوس ROG Zephyrus G14 از بدنه آلومینیومی جدید بهره می‌برد که منجر به کاهش وزن آن به 1.5 کیلوگرم شده است و ضخامت آن نیز به 15.9 میلی‌متر می‌رسد. این درحالی است که مدل 16 اینچی ضخامت کمتری، برابر 14.9 میلی‌متر دارد و وزن آن به 1.85 کیلوگرم می‌رسد (که سنگین‌تر از مدل 14 است).

ایسوس Zephyrus G16 از نمایشگر OLED با رزولوشن 2.5K، رفرش ریت 240 هرتز و روشنایی 500 نیت بهره می‌برد. این لپ‌تاپ به پردازنده نسل 14 اینتل Core Ultra 9 مجهز شده است و در بالاترین نسخه، کارت گرافیک انویدیا RTX 4090 دارد.

مدل G14 به پردازنده‌های سری رایزن 8000 مجهز شده است و در بالاترین نسخه می‌توان آن را با کارت گرافیک انویدیا RTX 4070 سفارش داد. هر دو مدل در بالاترین نسخه از 32 گیگابایت رم DDR5X بهره می‌برند.

ایسوس در مدل 14 و 16 اینچی به‌ترتیب از باتری 90 و 73 وات‌ساعتی استفاده کرده است. یکی از ضعف‌های این لپ‌تاپ‌ها، عدم پشتیبانی از وای‌فای 7 است؛ بااین‌حال وای‌فای 6E همچنان سرعت بالایی دارد.

ایسوس ROG Zephyrus G14 به یک پورت USB 4، یک پورت USB-C 3.2 Gen 2، دو پورت USB-A 3.2 Gen 2، پورت HDMI 2.1، درگاه کارت حافظه و جک 3.5 میلی‌متری هدفون مجهز است. مدل 16 اینچی هم از این پورت‌ها بهره می‌برد، اما درگاه کارت حافظه آن فول‌سایز است.

درحال‌حاضر ایسوس تاریخ عرضه و قیمت لپ‌تاپ‌های جدید خود را اعلام نکرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.