رمز ارز

February 1, 2024
0:20 پنجشنبه، 12ام بهمنماه 1402
کد خبر: 159664

پلیس آلمان 2 میلیارد یورو بیت‌کوین را ضبط کرد

منبع: دیجیاتو

مقامات مجری قانون آلمان اعلام کردند که اخیراً 50 هزار بیت‌کوین (BTC) به ارزش 2 میلیارد یورو (2.17 میلیارد دلار) را در ایالت شرقی «زاکسن» این کشور کشف و ضبط کرده‌اند. از این اقدام به‌عنوان بزرگ‌ترین توقیف ارز دیجیتال در تاریخ آلمان یاد شده است. به گفته پلیس، تحقیقات هنوز ادامه دارد و هنوز هیچ اتهامی در این رابطه ثبت نشده است.

براساس گزارش‌های موجود، پلیس درحال تحقیق از دو مرد 37 و 40 ساله است که مظنون به راه‌اندازی یک وب‌سایت غیرقانونی در پایان سال 2013 هستند. مقامات ادعا کرده‌اند که این دو فرد از طریق پولی که توسط این وب‌سایت به‌دست آورده بوده‌اند، بیت‌کوین خریده‌اند.

مقامات همچنین به این موضوع اشاره کرده‌اند که تحقیقاتشان درمورد بهره‌برداری تجاری غیرمجاز از آثار دارای حق چاپ و متعاقب آن، پول‌شویی تجاری است.

پلیس آلمان در بیانیه خود نوشت: «این توقیف پس از آن صورت گرفت که متهم به‌طور داوطلبانه تصمیم گرفت بیت‌کوین‌ها را به کیف‌پول رسمی اداره پلیس جنایی فدرال (BKA) منتقل کند.»

BKA هنوز جزئیات مربوط به این انتقال را ارائه نکرده، اما به گفته بازرسان، هنوز هیچ تصمیمی درمورد این نقدینگی بیت‌کوین گرفته نشده است. تا زمان پایان تحقیقات پلیس نیز اطلاعات بیشتری در دسترس نخواهد بود.

ارزهای دیجیتال در بین هکرها جذابیت بسیاری زیادی دارند و بیت‌کوین از این قاعده مستثنا نیست. حتی قبلاً در گزارشی گفته شده بود که هکرها در سال 2023 حدود دو میلیارد دلار رمزارز را در ده‌ها حمله سایبری سرقت کردند. بیت‌کوین در سال 2024 شروع بسیار خوبی داشت و در اولین روزهای سال میلادی جدید، قیمت آن از 45 هزار دلار فراتر رفت. در هنگام نگارش این خبر اما قیمت آن تا 42 هزار دلار کاهش یافته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.