رگولاتوری

هوش مصنوعی

February 10, 2024
1:47 شنبه، 21ام بهمنماه 1402
کد خبر: 160373

FCC استفاده از صداهای تولیدشده با هوش مصنوعی را در تماس‌های ضبط‌شده ممنوع کرد

منبع: Digiato

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش‌مصنوعی برای تماس‌های ضبط‌شده (Robocall) را غیرقانونی اعلام کرد. با وجود این حکم که روز پنجشنبه صادر شده است، دادستان‌های کل می‌توانند علیه تماس‌هایی که در آن‌ها از فناوری شبیه‌سازی صوتی هوش مصنوعی استفاده شده است، اقدام قانونی کنند.

همانطور که در این حکم توضیح داده شده است، صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی اکنون تحت قانون حمایت از مصرف‌کنندگان تلفنی (TCPA) به‌عنوان «یک صدای مصنوعی یا از پیش ضبط‌شده» در نظر گرفته می‌شوند. در این قانون تلاش‌شده تا استفاده از این صداها برای اهداف غیر ضروری یا بدون رضایت قبلی محدود شود.

هرچند در TCPA به ممنوعیت استفاده از سیستم‌های شبیه‌ساز صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره نشده است، اما حکم جدید توضیح می‌دهد که این قانون باید شامل حال این دسته از صداها نیز قرار بگیرد.

«جسیکا روزن وورسل»، رئیس FCC در بیانیه‌ای به ورج می‌گوید: «عوامل فاسد از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی در تماس‌های غیرطبیعی برای اخاذی از اعضای آسیب‌پذیر خانواده، تقلید از افراد مشهور و اطلاع‌رسانی نادرست به رأی‌دهندگان استفاده می‌کند. دادستان کل ایالت اکنون ابزار جدیدی برای سرکوب این نوع کلاه‌برداری‌ها در اختیار دارد تا اطمینان پیدا کند که از مردم در برابر کلاهبرداری و اطلاعات نادرست محافظت می‌شود.»

هرچند دادستان‌های کل ایالت هم اکنون نیز می‌توانند براساس کلاهبرداری یا تقلبی که صورت گرفته، عواملی که مسئول تماس‌های ضبط‌شده هستند را ردیابی کنند، اما این حکم جدید به آن‌ها این قدرت را می‌دهد که هنرمندان را تنها به دلیل استفاده از صداهای تولیدشده توسط هوش مصنوعی تحت تعقیب قرار دهند.

FCC اولین بار ماه گذشته ممنوعیت استفاده از صدای هوش‌مصنوعی در تماس‌های به اصطلاح رباتیک پیشنهاد کرده بود که می‌توانند برای مصرف‌کنندگان هزینه به همراه داشته باشند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.