امنیت

February 25, 2024
15:08 یکشنبه، 6ام اسفندماه 1402
کد خبر: 161453

پلیس کانادا هک شد

پلیس فدرال کانادا اعلام کرد سیستم های آن هدف یک حمله سایبری هشدار آمیز قرار گرفته اما این رویداد هیچ تاثیری روی عملیات های آن نداشته و هیچ تهدیدی برای ایمنی شهروندان وجود ندارد.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، سخنگوی پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا (RCMP)در این باره گفت: وضعیت موجود به سرعت در حال تغییر است اما در حال حاضر هیچ تاثیری روی عملیات های RCMP نداشته و هیچ تهدید شناخته شده ای برای ایمنی و امنیت شهروندان کانادایی وجودندارد.

وی در ادامه افزود: هرچند نشتی در چنین وسعتی هشدار آمیز است، اما اقدام سریع و استراتژی های کنترل اجرا شده نشان دهنده گام های مهمی هستند که RCMPبرای ردیابی و جلوگیری از چنین تهدیدهایی به کار گرفته است.

پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا تحقیقی درباره حمله آغاز کرده و سعی دارد گستره نشتی اطلاعات را تعیین کند. علاوه بر آن حمله هیچ تاثیری بر سرویس های اطلاعاتی پلیس نداشته است.

دولت کانادا اواخر ماه گذشته اعلام کرد وزارت خارجه این کشور با نشتی اطلاعات روبرو شده و هکرها به طورغیر مجاز به اطلاعات خصوصی کاربران از جمله کارمندان این وزارتخانه دسترسی یافته اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.