رمز ارز

March 11, 2024
12:49 دوشنبه، 21ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162558

قیمت بیت کوین از 70 هزار دلار فراتر رفت

منبع: ارز دیجیتال

دو هفته قبل، قیمت بیت کوین (BTC) پس از دو سال و سه ماه دوباره از مرز 60 هزار دلار فراتر رفت. حالا قیمت بزرگ‌ترین رمزارز بازار رکورد جدیدی را پشت‌سر گذاشته و قیمت آن از 70 هزار دلار نیز عبور کرده است.

قیمت بیت کوین به‌عنوان ارز دیجیتال پیشرو بازار از مرز 70000 دلار آمریکا عبور کرده است. از تقاضای سرمایه‌گذاران برای محصولات جدید حوزه کریپتو و همچنین انتظارات نسبت به کاهش نرخ بهره جهانی به‌عنوان دلایل افزایش قیمت آن یاد شده است.


بیت‌کوین ماه بسیار خوبی را پشت‌سر گذشته است و تنها در 30 روز گذشته، قیمت‌ آن بیش از 58.4 درصد رشد کرده و از اکتبر 2023 ارزش آن دو برابر شده است. موفقیت صندوق‌های قابل معامله (ETF) در بورس که اواسط ژانویه افتتاح شدند نیز دلیل مهمی بر رشد قیمت بیت کوین بوده است.

قیمت بیت کوین از زمان سقوط به پایین‌ترین سطح خود یعنی 15 هزار دلار در اواخر سال 2022، تاکنون 350 درصد افزایش یافته است.

تأثیر رویداد نصف‌شدن (Halving) در قیمت بیت کوین

از دیگر عوامل موثر در افزایش قیمت بیت کوین، می‌توان به چهارمین رویداد نصف‌شدن یا Halving بیت‌کوین که ماه آینده اجرا خواهد شد نیز اشاره کرد که در آن، مقدار بیت کوینی که به‌عنوان پاداش به استخراج‌کنندگان این ارز داده می‌شود، تا 50 درصد کاهش خواهد یافت. با این اتفاق معمولاً موجی از تقاضا برای خرید این رمزارز به‌وجود می‌آید و قیمت بالا می‌رود. Halving تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد.

گفتنی است که سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها بسیار پرریسک است و دیجیاتو توصیه‌ای برای معامله در این بازار ندارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.