92 درصد سازمانها به دنبال خرید نرمافزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی
درحالی که امروزه در عصر اطلاعات به نظر میرسد بودجههای فناوری محدودتر شدهاند و سختتر از قبل به فناوریهای جدید اختصاص میابند، با این حال هر ساله میلیونها دلار در سازمانها با بازده نه چندان مشخص در این زمینه سرمایه گذاری میشود.
مرکز Gartner Digital Markets هم اکنون تلاش کرده است در مورد آنچه که درک خریداران از نرم افزار را شکل میدهد، روشن کند. آخرین نظرسنجی روی 2499 مدیر در سازمانهای مختلف نشان داد 20 درصد آنها به فکر تغییر فروشندگان نرم افزار، کاهش رتبه یا لغو اشتراک خود در سرویسهای آیتی هستند. همچنین 61 درصد مدیران اعلام کردند که به دنبال ارتقا نرم افزارهای اخیر خریداری شده هستند.
نظرسنجی جدید نشان میدهد که چشم انداز مدیران در این زمینه نسبت به سالهای قبل تفاوت محسوسی نداشته است و صنعت نرم افزار به فعالیت خود ادامه میدهد. البته همان طور که پیش بینی میشد هوش مصنوعی به عنوان فناوری پیشرو و مرکز انتظارات خریداران نرم افزار است. در نظرسنجی جدید مشخص شد 92 درصد کسب و کارها در حال بررسی سرمایه گذاری روی نرم افزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند تا ظرف سال آینده برای آنها سرمایه گذاری کنند.
در این میان امنیت هم یکی از عوامل تاثیرگذار بود و 47 درصد مدیران نگرانیهای امنیتی و حملات سایبری را عامل مهم در اولویت بندی سرمایه گذاریهای نرم افزاری دانستند. همچنین مشخص شد 53 درصد آنها امنیت را یک ویژگی مهم نمیدانند که این مسئله نگران کننده بوده است.