فیبرنوری

April 9, 2024
12:03 سه شنبه، 21ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163942

پروژه فیبر نوری منازل در 7 شهر استان آذربایجان غربی باسرعت در حال اجرا است

قاسم جلیلی نژاد، با حضور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه استانی آذربایجان غربی ضمن اشاره به رشد شاخص های ارتباطی استان، از اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در 7 شهر استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی ICT آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی با حضور در گفت وگوی ویژه خبری مرکز صداوسیمای استان به آخرین وضعیت اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها اشاره و افزود: پروژه فیبر نوری منازل و کسب کارها با سرعت در 7 شهر بزرگ استان آذربایجان غربی در حال اجرا است.
جلیلی نژاد گفت :پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌ و کارها به عنوان یکی از تکالیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بحث شبکه ملی اطلاعات اجرا می‌شود و وزارت ارتباطات در این پروژه مکلف به ایجاد ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در سراسر کشور است.
مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برای اجرای شبکه ملی اطلاعات پایدار و پرسرعت برای کاربران و کسب و کارها و بخش دولتی نیاز به زیرساخت‌های پرسرعت است، گفت: در قوانین بالادستی و قانون بودجه مقرر شده تمام دستگاه‌ها با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همکاری کنند تا پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها قبل از پایان دولت سیزدهم به پایان برسد.
وی در خصوص دستاوردهای پوشش فیبرنوری منازل و‌کسب و کارها در شهرهای استان به برنامه هفتم توسعه در بخش اقتصاد دیجیتال و سهم ۱۵ درصدی آن اشاره کرد و افزود: تحقق این سهم از اقتصاد در استان منوط به توسعه زیرساخت های ارتباطی ازجمله فیبر نوری منازل و توسعه کسب و کارهای دیجیتال و آنلاین است که زیرساخت ارتباطی استان را برای چهار دهه آینده تضمین خواهدکرد.
جلیلی نژاد با بیان اینکه در 7 شهر استان استان آذربایجان غربی در حال حاضر بیش از 350 کیلومتر حفاری و 280 کیلومتر فیبرکشی در داخل میکروداکت (شوتینگ) انجام گرفته است، خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی پیشرو در اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل در شمالغرب کشور بوده و توافق نامه پروژه فیبرنوری شهری و اپراتور مربوطه در تمامی شهرهای استان آذربایجان غربی امضاء شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.