دولت الکترونیک

فناوری اطلاعات

April 22, 2024
18:00 دوشنبه، 3ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 164814

پاسخ به بیش از 77 هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری اطلاعات ایران

در سال گذشته بیش از 77 هزار تماس تلفنی توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری اطلاعات ایران با هدف خدمت‌رسانی به مردم و دستگاه‌ها توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران پاسخ داده شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، دکتر خوانساری، معاون وزیر ارتباطات از مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری اطلاعات ایران به نشانی 1649 بازدید کرد و با چگونگی عملکرد و دستاوردهای این سامانه‌ی خدمت‌رسان آشنا شد.

در این بازدید، احسان طالبی، مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه، اهم اقدامات انجام شده توسط سامانه 1649 در سال گذشته را تشریح کرد و اظهار داشت: مرکز تماس 1649 در سال 1401 و با هدف ارائه خدمت پایدار و مطمئن به دستگاه‌ها و مردم و با همکاری دفتر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اداره کل تدارکاتی و پشتیبانی در دو قالب مرکز تماس و سامانه اینترنتی کار خود را آغاز کرد.

این مرکز که دارای کادری مجرب و آموزش دیده است، در سال گذشته به بیش از 77 هزار تماس تلفنی پاسخ داده است. مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه در خصوص وضعیت تماس‌های برقرار شده با این مرکز گفت: عمده‌ترین تماس‌های برقرار شده با این مرکز متعلق به شش فعالیت از مجموع فعالیت‌ها و طرح‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران است. در این میان، بیشترین تماس‌ها با ثبت بیش از 62 هزار بار تماس به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند تعلق دارد. ما بقی تماس‌ها نیز به ترتیب متعلق به پنجره واحد زمین، پیام‌رسان‌ها، حمایت از کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال، گواهی‌های نرم‌افزار و سامانه پیامکی 4040 است.

طالبی در خصوص رویکرد این مرکز در سال جدید بیان داشت: با توجه به این که خدمت رسانی و انجام وظیفه پاسخگویی جزو اولویت‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در سال پیش رو است، رضایت‌‌مندی مردم ضمن دریافت پاسخ پس از برقراری تماس با این مرکز و پاسخگویی به سوالات مرتبط با خدمات دارای تعرفه از اولویت‌های مرکز تماس 1649 در سال پیش رو خواهد بود.

گفتنی است، کسب و کارها و عموم متقاضیان، علاوه بر امکان برقراری تماس از طریق شماره 1649، با مراجعه به نشانی https://1649.ir می‌توانند از آخرین مصوبات و بخشنامه های دستگاه‌های ذیربط در خصوص حمایت از سکوها و کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال باخبر شوند و در صورت نیاز شکایت خود را از سکوها و دستگاه‌های متولی در این زمینه به ثبت برسانند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.