تلفن همراه

گوشی

May 6, 2024
17:13 دوشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 165668

سری آیفون 17 مدل اسلیم را جایگزین مدل پلاس می‌کند

منبع: Digiato

اپل تغییرات بزرگی را برای گوشی‌های پرچمدار سال آینده خود یعنی سری آیفون 17 در نظر گرفته است. این شرکت ظاهراً مدل «اسلیم» (Slim) را جایگزین مدل پلاس می‌کند، و در مجموع ظاهر جدیدتری را با داینامیک آیلند کوچک‌تر و بهبودهای دیگر در زمینه دوربین سلفی ارائه خواهد کرد.

«جف پو»، تحلیل‌گر شرکت Haitong International Securities در یادداشتی که توسط وب‌سایت 9to5Mac مشاهده شده است، می‌گوید اپل در سال 2025 خانواده آیفون‌های خود را در چهار مدل با اندازه‌های زیر معرفی می‌کند:

آیفون 17 با نمایشگر 6.1 اینچی
آیفون 17 اسلیم با نمایشگر 6.6 اینچی
آیفون 17 پرو با نمایشگر 6.3 اینچی
آیفون 17 پرو مکس با نمایشگر 6.9 اینچی
تغییرات احتمالی در طراحی سری آیفون 17
در زمینه طراحی گفته شده است که آیفون 17، 17 اسلیم و 17 پرو همگی فریم آلومینیومی خواهند داشت که البته پیشرفته‌تر خواهد بود. اما آیفون 17 پرو مکس از فریم تیتانیومی استفاده می‌کند. مدل پرو مکس همچنین داینامیک آیلند کوچک‌تری خواهد داشت، درحالی که سایر مدل‌ها طراحی فعلی جزیره پویا را حفظ می‌کنند.

جف پو می‌گوید تعبیه داینامیک آیلند کوچک‌تر در آیفون 17 پرو مکس به‌واسطه استفاده از فناوری جدید Metalens برای حسگر مجاورت ممکن خواهد شد. این فناوری احتمالاً به اپل کمک می‌کند تا اندازه حسگر فیس آیدی را به‌طرز قابل‌توجهی کاهش دهد. در خصوص مدل اسلیم که جایگزین پلاس خواهد شد، اطلاعات بیشتری منتشر نشده است.

گزارش حاضر می‌گوید سری آیفون‌های 2025 از نظر مشخصات فنی چنین وضعیتی خواهد داشت:

آیفون 17 و 17 اسلیم: 8 گیگابایت رم، تراشه A18 یا A19
آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس: 12 گیگابایت رم، تراشه A19 پرو

درحال‌حاضر آیفون 15 و 15 پلاس از 6 گیگابایت رم و 15 پرو و 15 پرو مکس از 8 گیگابایت رم استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود که اپل امسال در سری آیفون 16 در تمامی مدل‌ها از رم 8 گیگابایتی بهره ببرد.

به‌گفته پو، تمام مدل‌های آیفون 17 از دوربین جلوی 24 مگاپیکسلی استفاده خواهند کرد که پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به دوربین 12 مگاپیکسلی فعلی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.