ورایزون روی گسترش FWA تمرکز میکند
ICTna.ir – آقای Sowmyanarayan Sampath، یکی از مدیران ارشد ورایزون، با اشاره به رشد بیش از 4 تا 5 میلیونی تعداد مشتری FWA، گفت: “ما باید برگردیم و توضیح دهیم که کجا و چطور می خواهیم این تجارت را در بلندمدت توسعه دهیم.”
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این مدیر ارشد ورایزون گفت که این اپراتور انتظار دارد تا پایان سال 2024 بین 4 تا 5 میلیون مشتری دسترسی بی سیم ثابت (FWA) داشته باشد. او گفت که ورایزون برنامه های رشد خود را برای FWA فراتر از این هدف در مقطعی در آینده رونمایی خواهد کرد.
Sowmyanarayan Sampath مدیر عامل کسب و کار مصرف کننده ورایزون، روز سه شنبه در MoffettNathanson Media گفت: “ما متعهد هستیم که به 4 تا 5 میلیون مشتری FWA برسیم، سپس باز خواهیم گشت و توضیح خواهیم داد که چگونه فراتر از آن رشد خواهیم کرد.”
Sampath گفت ورایزون در حال حاضر ظرفیت شبکه کافی برای پشتیبانی از این تعداد میلیونی مشتری FWA را دارد و هدفگذاری آن برای امسال است. او گفت:«ما باید برگردیم و توضیح دهیم که کجا میخواهیم این تجارت را در بلندمدت توسعه دهیم.
تحلیلگران مالی در TD Cowen اخیرا پیش بینی کردند که بازار FWA در آمریکا به رشد خود ادامه خواهد داد.
آنها در یادداشت اخیر خود خطاب به سرمایه گذاران نوشتند: ما انتظار داریم T-Mobile و ورایزون اهداف فرعی FWA بلندمدت خود را افزایش دهند. آنها پیش بینی کردند که T-Mobile در سال جاری حدود 1.3 میلیون مشتری FWA بیشتری به دست خواهد آورد، در حالی که ورایزون مجموع مشتریکن خود را تا 888هزار نفر در سال 2024 افزایش خواهد داد.
ورایزون در سال 2022 گفت که در نهایت تا سال 2025حدود 4 تا 5 میلیون مشتری FWA به دست خواهد آورد. T-Mobile انتظار دارد تا آن زمان 7 تا 8 میلیون مشتری به دست آورد. به گفته تحلیلگران TD Cowen، ورایزون حدود 68 درصد از مسیر خود را با تقریباً 3.42 میلیون مشتری FWA در پایان سه ماهه اول طی کرده است.
رشد ادامه دارد
Sampath از ورایزون اذعان کرد که رشد FWA این شرکت در سه ماهه اول تا حدودی کند بوده است. او گفت که این شرکت تصمیم گرفت در این دوره سود را فدای پیگیری مشتریان اضافی نکند. او گفت که رشد در ماه مارس شتاب گرفت و همچنان ثابت باقی می ماند.
برای کمک به رشد مشترکین، ورایزون اکنون به مشتریان جدید FWA یک نینتندو سوییچ رایگان ارائه می دهد.
اما مشخص نیست که ورایزون دقیقا چگونه می تواند تجارت FWA خود را فراتر از هدف فعلی خود یعنی 4 تا 5 میلیون مشتری تا سال 2025 توسعه دهد. مدیران در فضای FWA گفته اند که می توان با استقرار طیف بیشتر یا زیرساخت های شبکه بیشتر به رشد دست یافت.
ورایزون گفته است که قصد دارد محصول FWA موج میلی متری (mmWave) خود را از اواخر امسال رشد دهد. در طول کنفرانس پرزنت دستاوردهای سه ماهه اخیر شرکت، هانس وستبرگ، مدیر عامل ورایزون، گفت که این اپراتور محصول mmWave FWA را در اواخر امسال برای واحدهای مسکونی چندگانه (MDUs یا آپارتمانها) به کار خواهد گرفت.
صرف نظر از این، روند FWA همچنان تاثیر بزرگی بر صنعت پهنای باند آمریکا دارد. به گفته تحلیلگران TD Cowen، اپراتورهای FWA 2.6 میلیون مشتری جدید در سال جاری به دست خواهند آورد، در حالی که اپراتورهای فیبر حدود 600هزار مشتری خواهند داشت. انتظار می رود اپراتورهای پهن باند کابلی آمرکیا، حدود 1.1 میلیون مشتری را در سال 2024 از دست بدهند.
چتان شارما، تحلیلگر مشاوردر این زمینه میگوید: جالبترین پویاییها در بازار بیسیم آمریکا در فضای FWA اتفاق میافتد. این امر بازار پهنای باند را کاملاً متحول کرده است. FWA مستقیماً مسئول بخارشدن بخشهای قابلتوجهی از بازار Cableco بوده و در عین حال جریانهای درآمد میلیارد دلاری جدیدی برای اپراتورهای تلفن همراه ایجاد میکند.