هوش مصنوعی

June 14, 2024
21:28 جمعه، 25ام خردادماه 1403
کد خبر: 168016

گوگل با Astra همه مشکلات کاربران را حل می‌کند

منبع: همکاران سیستم

«دمیس هسابیس» مدیر مرکز DeepMind گوگل و رهبر تلاش‌های این شرکت در حوزه هوش مصنوعی گفت: «من برای مدت‌های طولانی است که تمرکز ویژه بر هوش مصنوعی را در ذهن خود داشتم». او ده‌ها سال است که به هوش مصنوعی فکر می‌کند و فعالیت‌های زیادی روی این فناوری انجام داده است. ولی از حدود چهار یا پنج سال قبل توانست یک اتفاق مهم را متبلور کند. او در تازه‌ترین سخنرانی خود در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان گوگل گفت: «ما به زودی این دستیار جهانی را در اختیار کاربران می‌گذاریم. این یک سیستم چندوجهی است که همیشه با شماست».

او گفت که می‌توان نام این سیستم را «ارتباطات طولانی بین ستاره‌ای» گذاشت و فارغ از اینکه در نهایت با چه نامی وارد بازار شود، به همه کاربران در سراسر جهان کمک می‌کند تا هر زمان در هر زمینه‌ای به کمک نیاز داشتند، سراغ این سیستم هوشمند بروند.

هسابیس در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Google I/O گوگل یک نسخه اولیه از آنچه که امیدوار است به دستیار جهانی تبدیل شود را به نمایش گذاشت. گوگل این محصول را در قالب «پروژه Astra» معرفی کرده است که یک دستیار هوش مصنوعی چندوجهی در زمان واقعی محسوب می‌شود و می‌تواند دنیا را ببیند، می‌داند چیزهای مختلف کجا هستند، و کجا آنها را رها کرده‌اید، و می‌تواند به تمامی سوالات شما پاسخ دهد یا تقریبا به شما در انجام هر کاری کمک کند.

هسابیس در ویدیویی که طی سخنرانی خود به نمایش گذاشت به این مسئله اشاره کرده است که این فناوری هیچ نمونه مشابهی ندارد و نسخه اصلاح شده از هیچ فناوری کنونی محسوب نمی‌شود. در این ویدیو نشان داده شد یک کارمند گوگل در لندن از Astra می‌خواهد بخشی از یک بلندگو را شناسایی کند، عینک گمشده‌اش را پیدا کند، و کد بررسی و موارد دیگر را هم در اختیار او بگذارد. همه این موارد در زمان واقعی و به صورت محاوره‌ای کار می‌کنند و Astra در آن واحد کمک می‌کند تا تمام مشکلات این فرد برطرف شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.