5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

باندپهن

باندپهن سیار

تلفن همراه

خبر اول

فرکانس

June 29, 2024
10:00 شنبه، 9ام تیرماه 1403
کد خبر: 168803

حراج فرکانس هند تنها با 12 درصد بیشتر از قیمت پایه به سرانجام رسید

ICTna.ir – همانطور که انتظار می رفت، حراج طیف فرکانسی هند توانست تنها 12 درصد از قیمت پایه تعیین شده توسط دولت را ایجاد کند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، حراج طیف هند که اخیراً به پایان رسیده است، یک مزایده پرچالش بود و دولت فقط 113 میلیارد روپیه (1.35 میلیارد دلار) یا حدود 12 درصد از کل قیمت پایه 962.38 میلیارد روپیه ای (11.5 میلیارد دلار) را دریافت کرد. حراج در اوایل روز دوم به پایان رسید.

با کمال تعجب، اپراتور Reliance Jio که بالاترین سپرده پولی (EMD) را به مبلغ 30 میلیارد روپیه (359 میلیون دلار) ارائه کرده بود، تنها 14.4 مگاهرتز طیف در باند فرکانس 1800 مگاهرتز را تنها در دو منطقه خدماتی بیهار و بنگال غربی به دست آورد. در مجموع 9.7 میلیارد روپیه (116.6 میلیون دلار) هزینه کرد.

آکاش ام. آمبانی، رئیس Reliance Jio، گفت: این خرید طیف جدید ما را قادر خواهد ساخت تا به آرزوهای هند جدید، از نظر تقاضای ترافیک رو به رشد و تجربه مشتری برتر، که دیگر محدود به بازارهای شهری نیست، خدمت کنیم.

از سوی دیگر، ایرتل 97 مگاهرتز در باندهای 900 مگاهرتز، 1800 مگاهرتز و 2100 مگاهرتز را برای یک دوره بیست ساله به مبلغ 68.6 میلیارد روپیه (821 میلیون دلار) به دست آورد. این شرکت نه تنها طیف در حال انقضای خود را تجدید کرد، بلکه فرکانس های اضافی را نیز برای تقویت دارایی های باند میانی خود خریداری کرد.

در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط ایرتل آمده است: خرید طیف مطابق با استراتژی اعلام شده شرکت برای ایجاد دارایی بزرگی از باند رادیویی متوسط ​​برای ارائه خدمات یکپارچه 4G و 5G در سراسر کشور است.

ویتال، مدیر عامل و مدیر اجرایی Bharti Airtel گفت: “ایرتل همچنان عاقلانه مقدار مناسب طیف را برای ارائه بهترین تجربه ممکن به مشتریان خود ادامه می دهد. در این حراج، ما دارایی فرکانسی زیر گیگا هرتز و باند میانی خود را تقویت کرده ایم که به طور قابل توجهی پوشش ما را به ویژه در فضای داخلی بهبود می بخشد.”

سومین ارائه دهنده خدمات بزرگ هند، Vodafone Idea، هم 50 مگاهرتز طیف باند پایین و باند متوسط ​​را در باندهای فرکانسی 900 مگاهرتز، 1800 مگاهرتز و 2500 مگاهرتز به دست آورد. این شرکت، این فرکانس ها را در 11 منطقه به مبلغ 35.1 میلیارد روپیه (420.66 میلیون دلار) به دست آورد.

مانند ایرتل، Vodafone Idea مجبور شد طیف 900 مگاهرتز را در دو منطقه اوتار پرادش غربی و بنگال غربی تجدید کند. جدا از این، طیف 900 مگاهرتز را در آندرا پرادش، تامیل نادو، کارناتاکا، پنجاب، راجستان، اوتار پرادش شرقی و کلکته به دست آورده است که معتقد است تجربه داخلی مشترکان 4G خود را افزایش خواهد داد. همچنین طیف 1800 مگاهرتز را در مادهیا پرادش و 2500 مگاهرتز را در بیهار به دست آورده است.

آکشایا موندرا، مدیر عامل Vodafone Idea گفت: “این خرید ما را قادر می سازد تا به طور موثر از طیف اختصاصی زیر گیگاهرتز به سمت فناوری های پیشرفته استفاده کنیم تا تجربه ای را که به مشتریان خود ارائه می دهیم افزایش دهیم. همانطور که VIL سفر رشد خود را با برنامه جمع آوری سرمایه آغاز می کند، این کسب طیف باعث تقویت بیشتر موقعیت رقابتی ما می شود.

هند آخرین حراج طیف خود را در سال 2022 برگزار کرده بود که در آن دولت 1.5 تریلیون روپیه (17.97 میلیارد دلار) جذب کرد. شرکت‌های مخابراتی از این طیف برای راه‌اندازی خدمات 5G در سال 2022 استفاده کردند. با این حال، آنها هنوز شروع به کسب درآمد از سرمایه‌گذاری خود در استقرار شبکه 5G و طیف نکرده‌اند. علاوه بر این، ایرتل و ریلاینس با هم 172 میلیون مشترک 5G دارند، که به این معنی است که آنها ظرفیت کافی دارند و واقعاً نیازی به سرمایه‌گذاری بیشتر در دستیابی به طیف ندارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.