هوش مصنوعی

July 1, 2024
18:47 دوشنبه، 11ام تیرماه 1403
کد خبر: 169093

سیسکو یک میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کند

منبع: همکاران سیستم

شرکت سیسکو به منظور تقویت اکوسیستم استارت‌آپی و توسعه راهکارهای هوش مصنوعی ایمن و قابل اعتماد، صندوق سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری هوش مصنوعی راه اندازی کرده است. سیسکو به عنوان بخشی از این صندوق جدید هوش مصنوعی، سرمایه گذاری‌های استراتژیک خود را در زیرمجموعه‌های Mistral AI، Cohere و Scale AI برای ارتقا آمادگی هوش مصنوعی مشتری و تکمیل استراتژی نوآوری هوش مصنوعی انجام خواهد داد.

این شرکت پیش‌تر 200 میلیون دلار از صندوق یک میلیارد دلاری خود را در حوزه هوش مصنوعی هزینه کرد. «مارک پترسون» مدیر ارشد استراتژی‌های سیسکو در این خصوص گفت: «این شرکت طی 30 سال گذشته سرمایه گذاری‌های خود را انجام داده است و با صدها شرکت همکاری کرده است تا نوآوری را در بازارهای اصلی خود و در حوزه‌های استراتژیک جدید هدایت کند. سرمایه گذاری‌های اخیر ما در شرکت‌های هوش مصنوعی مولد کاملا با این استراتژی دیرینه مطابقت دارد».

سیسکو طی چند سال گذشته بیش از 20 خرید و سرمایه گذاری متمرکز بر هوش مصنوعی انجام داده است و قابلیت‌های هوش مصنوعی مولد (GenAI)، یادگیری ماشینی و ادغام هوش مصنوعی با دیگر فناوری‌ها را در مجموعه سیسکو افزایش داده است.

پترسون در ادامه توضیح داد: «ما در موقعیت خوبی قرار داریم تا برای مشتریان خود در عصر هوش مصنوعی بهترین شرکت استراتژیک باشیم. زیرا آنها به دنبال ساخت، ایمن کردن و تقویت هوش مصنوعی هستند. سیسکو علاوه بر ایجاد فناوری ضروری برای اتصال، ایمن سازی و پیشرفت هوش مصنوعی متعهد به سرمایه گذاری در اکوسیستم هوش مصنوعی گسترده‌تر برای پاسخگویی موثرتر به نیازهای مشتریان است».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.