هوش مصنوعی

July 2, 2024
15:34 سه شنبه، 12ام تیرماه 1403
کد خبر: 169126

رشد خیره‌کننده ارزش بازار شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی

منبع: ایسنا

شرکت‌های متمرکز به هوش مصنوعی که اکثرا تراشه‌ساز هستند، در ژوئن شاهد افزایش چشمگیر ارزش بازار خود بودند و در میان آنها، انویدیا برای مدت کوتاهی به ارزشمندترین شرکت جهان تبدیل شد.

ارزش سهام شرکت تراشه سازی انویدیا که برای مدت کوتاهی از مایکروسافت به عنوان ارزشمندترین شرکت جهان سبقت گرفت، حداکثر ۲۷ درصد در ژوئن افزایش یافت و ارزش بازار این شرکت به ۳.۳۴ تریلیون دلار رسید اما بخشی از این افزایش به دلیل سودگیری معامله‌گران و نگرانی‌ها نسبت به افزایش بیش از حد ارزش این شرکت، از دست رفت.

تقاضای سیری‌ناپذیر برای پردازنده‌های هوش مصنوعی انویدیا، تاکنون فراتر از محصولات رقبای این شرکت بوده و باعث محدود شدن عرضه آن شده است. بسیاری از سرمایه‌گذاران، انویدیا را بزرگترین برنده توسعه فناوری هوش مصنوعی می‌دانند. تقاضای بالایی که برای پردازنده‌های گرافیکی انویدیا وجود داشته و فراتر از عرضه آن بوده، باعث شده است درآمد و سود این شرکت مدام از پیش بینی‌های وال استریت فراتر رود.

ارزش بازار مایکروسافت در ماه میلادی گذشته، ۷.۶ درصد و ارزش بازار اپل، ۹.۶ درصد رشد کرد. در این بین، آمازون به ارزش بازار ۲ تریلیون دلاری دست یافت و به پنجمین شرکت آمریکا تبدیل شود که با سوار شدن روی موج شور و اشتیاق برای هوش مصنوعی، به این نقطه عطف رسید.

بر اساس گزارش رویترز، ارزش بازار شرکت برادکام در ژوئن، پس از پیش‌بینی افزایش درآمد سالانه تراشه‌های مرتبط با هوش مصنوعی به میزان ۱۰ درصد، حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.