رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

July 3, 2024
12:04 چهارشنبه، 13ام تیرماه 1403
کد خبر: 169185

پس از انتقادهای گسترده، برچسب تصاویر هوش مصنوعی در اینستاگرام تغییر کرد

منبع: Zoomit

پس از شکایت عکاسان از اینستاگرام، برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» با ا«طلاعات هوش مصنوعی» جایگزین شد.

بنابر بیانیه‌ی رسمی شرکت متا، این شرکت برچسب «ساخته‌شده با هوش مصنوعی» در اینستاگرام را به «اطلاعات هوش مصنوعی» تغییر داده است؛ چراکه بسیاری از عکاسان از استفاده نادرست این برچسب در عکس‌های واقعی‌ای که با ابزارهای ویرایشی‌ای مانند فتوشاپ تدوین شده بودند، شکایت داشتند.

این برچسب قرار بود محتوای ایجادشده با هوش مصنوعی را شناسایی کند تا از سوءاستفاده‌ی احتمالی از تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی در کلاهبرداری مرسوم جلوگیری کند؛ اما مکانیزم تشخیص اینستاگرام در بسیاری از موارد، عکس‌هایی را که حتی با هوش مصنوعی تولید نشده بودند نیز علامت‌گذاری می‌کرد.

پیت سوزا، عکاس سابق کاخ سفید، یک عکس از بازی بسکتبال ۴۰ سال پیش را در اینستاگرام خود منتشر کرد و بعد از آن، عکس منتشرشده برچسب ساخته‌شده با هوش مصنوعی دریافت کرد. او حدس می‌زند که شاید چون برای برش تصویر از فوتوشاپ استفاده کرده و کمی عکس مورد نظر نرم و مسطح است، الگوریتم اینستاگرام دچار اشتباه در تشخیص شده باشد.

کیت مک لافلین، سخنگوی متا گفت: «همانطور که از ابتدا گفته‌ایم، ما به‌طور مداوم الگوریتم تشخیص تصویر خود را بهبود می‌بخشیم و با شرکای تجاری خود برای برچسب‌گذاری تصاویر ساخته‌شده با هوش مصنوعی همکاری نزدیک داریم. برچسب جدید قرار است با دقت بیشتری نشان دهد که محتوا منتشرشده می‌تواند تغییراتی با ابزار‌های هوش مصنوعی داشته باشد؛ نه اینکه کاملاً توسط هوش مصنوعی تولید شده باشد. این ویژگی به‌زودی در تمامی سرویس‌های متا اعمال خواهد شد.»

همانطور که مشخص است، فناوری تشخیص عکس و فیلم‌های ساخته‌شده با هوش مصنوعی هنوز به اندازه‌ی فناوری ساخت تصاویر و فیلم با هوش مصنوعی قوی نیست و از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه‌ی رسانه، داشتن یک سیستم کارآمد جهت تشخیص این‌گونه تصاویر، برای سلامت دنیای دیجیتال امروزی بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.