رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

July 7, 2024
14:41 یکشنبه، 17ام تیرماه 1403
کد خبر: 169468

شبکه اجتماعی ایکس قابلیت‌های جدیدی برای استفاده از هوش مصنوعی Grok توسعه می‌دهد

منبع: Digiato

شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً به‌دنبال راه‌های بیشتری است تا بتواند هوش مصنوعی Grok ساخته‌شده توسط xAI را به کاربران خود ارائه کند. براساس گزارش‌های منتشرشده، ایکس ظاهراً درحال توسعه ویژگی‌های جدیدی مانند امکان سؤال‌کردن در مورد حساب‌های X، پرسش از Grok با هایلایت‌کردن بخشی از متن پست‌ها و دسترسی به چت‌بات از طریق یک صفحه پاپ‌آپ است.

«نیما اوجی»، محقق اپلیکیشن که معمولاً ویژگی‌های جدید اپلیکیشن‌ها ازجمله ایکس را افشا می‌کند، این اطلاعات را به اشتراک گذاشته است. او در یکی از پست‌های خود ادعا می‌کند که در آینده احتمالاً کاربران بتوانند از طریق پنجره پاپ‌آپ جدیدی که سمت راست صفحه قرار می‌گیرد با هوش مصنوعی Grok در تعامل باشند.

قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی Grok

طبق تصویر بالا، این صفحه جدید مانند بخش پیام‌های خصوصی ایکس خواهد بود و کاربران در آن می‌توانند از هوش مصنوعی Grok سؤال کنند. این تغییر به کاربران ایکس کمک خواهد کرد تا بیشتر با Grok چت کنند و حتی هنگام ارسال یک پست جدید یا مرور پست‌های دیگر نیز به آن دسترسی داشته باشند.

پیشرفت‌های دیگری نیز وجود دارد نشان می‌دهند Grok چگونه می‌تواند به بخش عمیق‌تری از تجربه ایکس تبدیل شود.

اوجی در پست دیگری می‌گوید که Grok برای کسب اطلاعات در مورد پروفایل کاربران ایکس نیز مورد آزمایش قرار گرفته است و در مثال دیگری، برای جستجوی عباراتی که در پست‌ها وجود دارد نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

طبق توضیحات اوجی، یکی از این قابلیت‌ها به کاربران اجازه می‌دهد تا روی یک دکمه ضربه بزنند و درباره یک حساب ایکس اطلاعات بیشتری کسب کند. هرچند مشخص نیست که چه اطلاعاتی با این قابلیت ارائه می‌شود.

قابلیت جالب دیگر این است که می‌توانید بخشی از متن یک پست را انتخاب کنید و سپس با انتخاب دکمه «Ask Grok» که زیر کلمه ظاهر می‌شود، درباره آن از هوش مصنوعی سؤال کنید.

هنوز مشخص نیست که قابلیت‌های جدید Grok چه زمانی به کاربران ایکس ارائه خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.