5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

July 26, 2024
13:14 جمعه، 5ام مردادماه 1403
کد خبر: 170561

ورایزون و AT&T هنوز 5G را دوست دارند!

ICTna.ir – آخرین داده‌های پوشش شبکه های تلفن همراه در ایالات متحده آمریکا منتشر شده از سوی سرویس جهانی Opensignal تأیید می‌کند دو اپراتور از سه شبکه تلفن همراه این کشور، هنوز در تلاش هستند تا 5G را در دسترس قرار دهند و پوشش آن را گسترش دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، همانطور که در نمودار زیر می بینید، مشترکین ورایزون، به طور متوسط ​​تنها در ۷.۷ درصد مواقع می توانند به 5G در دستگاه های ارتباطی خود دسترسی داشته باشند. اوضاع AT&T با 11.8 درصد کمی بهتر است، اما TMUS یا همان تی موبایل خودمان، خیلی جلوتر است و مشترکان آن در 67.9 درصد مواقع از لذت های منحصر به فرد 5G بهره می برند.

 

اوپن سیگنال در گزارش منتشر شده خود، به این موضوع نمی پردازد که چرا ورایزون و AT&T در مورد پوشش 5G بسیار عقب هستند، اما سرمایه هوشمند صرف استفاده آنها از طیف است. این دو عقب مانده، از طیف باند میانی برای 5G استفاده کرده اند، زیرا ظرفیت بیشتری را ارائه می دهد و همچنین در سال 2020 روی mmWave سرمایه گذاری زیادی کرده اند که کاربرد آن همچنان مورد بحث است. در همین حال، تی موبایل دسته ای از طیف فرکانس پایین را برای 5G تغییر کاربری داده است.

یک واقعیت ساده در مورد امواج رادیویی این است که هرچه فرکانس بیشتر باشد، ویژگی های انتشار آنها بدتر می شود. به عبارت دیگر، طیف فرکانس بالا، برد کوتاه تری دارد و کمتر قادر به عبور از اجسام جامد مانند دیوار است.

ظاهراً حتی کمی پایین تر از فرکانس متوسط ​​باند میانی 3.5 گیگاهرتز نیز می توان تفاوت قابل توجهی در ویژگی های انتشار ایجاد کرد. اما حداقل در ابتدا، تی موبایل، 5G را با طیف 600 مگاهرتز پخش می کرد که پوشش استثنایی را در هر ایستگاه پایه ارائه می دهد. با این حال، این یک تقلب بود، زیرا 5G بیش از 600 مگاهرتز به سختی سریعتر از 4G بود، که تأیید می کند که داده های پوشش به صورت مجزا تنها بخش کوچکی از تصویر کلی شبکه را ترسیم می کند. ما نمی دانیم چه نسبتی از شبکه 5G تی موبایل هنوز از فرکانس 600 مگاهرتز استفاده می کند.

با این وجود، یافته های اخیر این تصور عمومی را تقویت می کند که تی موبایل آمریکا، برای ادامه استفاده از بازار بومی ایالات متحده آمریکا، در حال حاضر به ورایزون و AT&T ضربه می زند.

جدول اوپن سیگنال که تمام معیارهایی را که برای اپراتورهای تلفن همراه اعمال می‌کند خلاصه می‌کند، تی موبایل آمریکا را در بیشتر دسته‌ها جلوتر دارد، و ورایزون در 5G به خوبی به لطف شاخص‌های «تجربه» که به نظر می‌رسد در دسترس بودن و میزان پوشش را در نظر نمی‌گیرد، عملکرد خوبی دارد.

 

جای تعجب نیست که اپراتورهای آمریکایی کمربندهای خود را در مورد هزینه های شبکه های خود محکم کرده اند و حالت انقباضی گرفته اند. زمانی که هیاهو به اوج خود رسید، آن‌ها بودجه زیادی برای تجهیزات فنی و مجوزهای 5G خرج کردند و مطمئناً هنوز تا رسیدن به بازده لازم برای این سرمایه‌گذاری‌ها فاصله زیادی دارند. برای ایجاد پوشش قابل قبول 5G با استفاده از طیف باند میانی، اپراتورهای آمریکا باید بسیار بیشتر از آنچه ظاهراً آماده هستند برای ایستگاه های BTS جدید هزینه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.