اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 29, 2024
19:29 دوشنبه، 8ام مردادماه 1403
کد خبر: 170807

اپل روی اشتراک ارزان‌تر اپل‌تی‌وی پلاس حاوی تبلیغات کار می‌کند

منبع: Zoomit

اپل در حال مذاکره با شرکت‌های تبلیغاتی برای ارائه‌ی اشتراک‌های ارزان‌تر و حاوی تبلیغات برای اپل‌تی‌وی پلاس است.

پس از استخدام چندین مدیر اجرایی در حوزه‌ی تبلیغات در اوایل سال ۲۰۲۴، اپل احتمالاً قصد راه‌اندازی یک طرح اشتراکی جدید همراه با تبلیغات را برای اپل تی‌وی پلاس دارد.

بنابر گزارش Telegraph، اپل مدیران اجرایی خود را برای ملاقات با هیئت تحقیقات مخاطبان پخش‌کنندگان بریتانیا (BARB) فرستاده است تا درباره‌ی جمع‌آوری داده‌های مورد نیاز برای تبلیغات گفت‌وگو کند. سازمان BARB آژانس رتبه‌بندی بزرگی در بریتانیا محسوب می‌شود و میزان زمانی را که بینندگان صرف تماشای محتوای اپل تی‌وی پلاس می‌کنند، پیگیری می‌کند.

اپل تی‌وی پلاس در سال ۲۰۱۹ با قیمت ۴٫۹۹ دلار در ماه و بدون تبلیغات راه‌اندازی شد؛ اما این سرویس در طول سال‌ها چندین بار افزایش قیمت داشت و در اواخر سال ۲۰۲۲ به ۶٫۹۹ دلار در ماه و در اواخر سال ۲۰۲۳ به ۹٫۹۹ دلار در ماه افزایش یافت. اگر اپل در نهایت بخواهد طبق شایعات یک طرح اشتراکی با تبلیغات را معرفی کند، احتمالاً قیمتی نزدیک به قیمت اولیه‌ی ۴٫۹۹ دلاری در سال ۲۰۱۹ خواهد داشت.

تعدادی از رقبای اپل‌تی‌وی پلاس مانند نتفلیکس، دیزنی پلاس و آمازون نیز با آژانس BARB همکاری می‌کنند. سرویس‌های استریم با پشتیبانی از تبلیغات در سال‌های اخیر به روندی محبوب تبدیل شده‌اند و نتفلیکس و دیزنی پلاس هر دو در سال ۲۰۲۲ سطوح اشتراکی با تبلیغات را برای سرویس‌های استریم خود راه‌اندازی کردند. آمازون پرایم ویدیو نیز اخیراً به‌طور پیش‌فرض از تبلیغات پشتیبانی می‌کند و از اعضای پرایم می‌خواهد برای نسخه‌ی بدون تبلیغات این سرویس ماهانه ۲٫۹۹ دلار اضافی پرداخت کنند.

با توجه به اینکه اپل در اوایل سال جاری، استخدام گسترده‌ای از مدیران اجرایی باتجربه در حوزه‌ی تبلیغات داشت و اوایل ماه جاری تصمیم به کاهش هزینه‌های خود برای اپل تی‌وی پلاس گرفت، منطقی است که شاهد راه‌اندازی سطحی جدید با پشتیبانی از تبلیغات باشیم تا بتواند با قیمت اولیه‌ی پایین‌تر، مشترکین جدیدی جذب کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.