هوش مصنوعی

July 29, 2024
19:42 دوشنبه، 8ام مردادماه 1403
کد خبر: 170813

گوگل هوش مصنوعی مولد را وارد تلفن‌های همراه می‌کند

منبع: همکاران سیستم

موتورولا از زیرمجموعه‌های گروه شرکت‌های لنوو در چین از آغاز همکاری‌های چندساله با مرکز توسعه خدمات رایانش ابری Cloud گوگل خبر داده است تا به واسطه آن هوش مصنوعی مولد را در گوشی‌های هوشمند موتورولا ارایه دهد و این فناوری در نسل جدید گوشی‌های Razr در اختیار کاربران قرار بگیرد.

در میان نخسین گوشی‌هایی که از هوش مصنوعی مولد بهره می‌برند می‌توان به مدل تاشوی پرچمدار موتورولا با نام Razr 50 Ultra اشاره کرد که هم اکنون وارد بازار شده است.

سرویس جدید هوش مصنوعی مولد که برای گوشی‌های موتورولا طراحی شده است Moto ai نام دارد و به طور بومی در تمام اپلیکیشن‌های گوشی یکپارچه خواهد شد تا کاربران تجربه پیشرفته و متفاوتی داشته باشند. این هوش مصنوعی برای تکمیل وظایف، تولید تصاویر، تولید محتوا، یادآوری اطلاعات از شبکه‌های شخصی، ارسال پست الکترونیکی، پیامک و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف Moto ai در اصل ارایه ورودی شخصی و مشارکتی آگاه از زمینه فعالیت کاربر در سراسر فعالیت‌هایی است که در گوشی هوشمند انجام می‌شود.

«دن دری» مدیر مرکز هوش مصنوعی، اکوسیستم و خدمات اینترنتی موتورولا گفت: «فناوری Moto ai به کاربران امکان می‌دهد تا به طور مستقیم محتوا ایجاد کنند، دستگاه خود را شخصی سازی کنند، اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند به دست آورند، و در زمان کوتاه‌تر کارهای بیشتری انجام دهند. همه اینها با پیشرفته‌ترین مدل هوش مصنوعی مولد گوگل امکان پذیر شده است».

این شرکت توضیح داد که Moto ai از هم اکنون در گوشی‌های هوشمند موتورولا حضور خواهد داشت و از دوربین گرفته تا باتری و صفحه نمایش و اطلاعات، تمامی عملکرد دستگاه را در دست می‌گیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.