هوش مصنوعی

July 30, 2024
18:40 سه شنبه، 9ام مردادماه 1403
کد خبر: 170907

تولید محتواهای سه‌بعدی با هوش مصنوعی شاتراستاک

منبع: Digiato

پلتفرم شاتراستاک هوش مصنوعی مولد محتواهای سه‌بعدی خود را به‌صورت بتا برای کاربران تجاری منتشر کرد. این هوش مصنوعی به کاربران امکان می‌دهد تا با پرامپت‌های متنی یا تصویری به‌سرعت اشیای سه‌بعدی و پس‌زمینه‌های ۳۶۰ درجه با رزولوشن HD و همراه با نورپردازی ایجاد کنند. این هوش مصنوعی بر مبنای فناوری Edify AI انویدیا توسعه یافته است.

براساس اعلام انویدیا، Shutterstock سرویس سه‌بعدی مولد خود را در نسخه بتا منتشر کرده است. همچنین Getty Images هوش مصنوعی مولد خود را ارتقا داده تا تصاویر را دو برابر سریع‌تر ایجاد کند، کیفیت خروجی را بهبود بخشد و تنظیم دقیق‌تر محتواها را امکان‌پذیر کند. این دو سرویس‌ با استفاده از معماری هوش مصنوعی مولد چندوجهی Edify انویدیا ساخته شده‌اند.

هوش مصنوعی جدید Shutterstock اکنون برای شرکت‌ها در نسخه بتا در دسترس است؛ این سرویس به طراحان و هنرمندان امکان می‌دهد تا به‌سرعت اشیای سه‌بعدی ایجاد کنند و آن‌ها را در محیط‌های مجازی خود قرار دهند. برای مثال این هوش مصنوعی مولد روی میز اتاق غذاخوری ظروف و بشقاب‌ها را می‌گذارد تا کاربر بتواند روی طراحی شخصیت‌ها متمرکز باشد.

ابجکت‌های سه‌بعدی این سرویس را می‌توان ویرایش کرد و خروجی نیز در انواع فرمت‌های رایج در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. به‌عبارت دقیق‌تر، این هوش مصنوعی ابتدا پیش‌نمایشی از یک ابجکت را در کمتر از 10 ثانیه به شما نشان می‌دهد و اگر آن را پسندیدید، می‌توانید آن را به‌ فایل سه‌بعدی و با کیفیت بالاتر تبدیل کنید یا روی آن بافتی مانند چوب یا فلز قرار دهید.

همچنین نورپردازی یک محیط مجازی با انعکاس دقیق می‌تواند کار پیچیده‌ای باشد. اکنون با استفاده از سرویس سه‌بعدی شاتراستاک، کاربران می‌توانند به‌سادگی محیط مورد نیاز خود را با درخواست متنی یا تصویری توصیف کنند و یک پس‌زمینه پانورما با داینامیک رنج بالا داشته باشند.

هوش مصنوعی مولد Getty Images با استفاده از Edify AI اکنون قابلیت‌های جدیدی فراهم کرده است و به شما امکان می‌دهد تا سبک تصویر خود را تغییر دهید. این مدل جدید دو برابر سریع‌تر شده و کیفیت تصویر و دقت آن نیز افزایش یافته است. همچنین کاربران می‌توانند تنظیمات دوربین مانند عمق میدان یا فاصله کانونی عکس را کنترل کنند. کاربران با این مدل قادرند چهار تصویر را با رزولوشن 4K در حدود شش ثانیه تولید کنند.

این مدل هوش مصنوعی در وب‌سایت Getty Images و iStock در دسترس است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.