هوش مصنوعی

August 4, 2024
15:38 یکشنبه، 14ام مردادماه 1403
کد خبر: 171138

مبارزه اپلیکیشن هوش مصنوعی با مرگ در نتیجه کار بیش از حد در ژاپن

منبع: Peivast

ژاپن، یکی از بزرگترین اقتصاد‌های جهان که از جمله سخت‌کوش‌ترین نیروی کار جهان را میزبانی می‌کند با مشکلی جدید در نیروی کار سخت‌کوش خود روبرو است. برخی تا حد مرگ کار می‌کنند. مساله به حدی در این کشور فراگیر است که نام خاص خود را دارد.‌‌ حال یک اپلیکیشن هوش مصنوعی می‌خواهد از فناوری برای کمک به مبارزه با «کاروشی» (Karoshi) یا مرگ در نتیجه کار بیش از حد کمک بگیرد.

به گزارش TheNextWeb، این سیستم از طرف یک استارت‌آپ لندنی به نام Syd.life ارائه شده است. خدمت این شرکت «AI Life Quality» نام دارد و مدل‌های بزرگ زبانی (LLMها) و پردازش زبان طبیعی را برای بررسی داده‌های علمی و استخراج توصیه‌هایی برای بهبود کیفیت زندگی ترکیب می‌کند.

طبق اعلام این استارت‌آپ، بیش از یک میلیون مجله همتاسنجی شده توسط سیستم این شرکت تجزیه تحلیل شده است. یافته‌های سیستم به صورت پیشنهادات شخصی‌سازی شده تنظیم می‌شوند.

تحقیقات نیز نشان از بازدهی این سیستم دارند. بررسی این سیستم با کارکنان سازمان خدمات سلامت ملی انگلستان (NHS) نشان داد که اضطراب کاری کارکنان ۱۶ درصد، افسردگی ۱۲ درصد و استرس ۱۴ درصد کاهش می‌یابند.

همین مساله یکی از بزرگترین شرکت‌های توزیع کننده IT در ژاپن را تحت تاثیر قرار داده است. شرکت Koshida طی همکاری با Syd.life به دنبال بهبود کیفیت زندگی در بین کارکنان این ژاپن و توزیع آن در این کشور است.

این شرکت در تلاش است تا طی یک دوره پنج ساله این فناوری را در اختیار بیش از ۷ میلیون عضو بگذارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.