رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

August 4, 2024
17:36 یکشنبه، 14ام مردادماه 1403
کد خبر: 171185

نقش هوش مصنوعی در بهبود کاربری اینستاگرام

منبع: Peivast

هوش مصنوعی به ستون اصلی استراتژی اینستاگرام برای بهبود تجربه کاربری تبدیل شده است و AI این پلتفرم را شخصی‌تر و امن‌تر می‌کند. اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، از هوش مصنوعی برای مدیریت و بهینه‌سازی حجم وسیعی از داده‌ها استفاده می‌کند، تا هر کاربر تجربه‌ای با کمترین نقص داشته باشد.

هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود تجربه کاربری اینستاگرام دارد و باعث می‌شود این پلتفرم جذاب‌تر، شخصی‌تر و امن‌تر باشد. اینستاگرام، با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند حجم زیادی از داده‌ها را مدیریت و بهینه‌سازی کند و تجربه‌ای سفارشی و بدون نقص برای کاربران فراهم کند.

الگوریتم‌های هوش مصنوعی و پیش‌بینی آن‌ها

یکی از تأثیرات قابل‌توجه هوش مصنوعی در اینستاگرام، شخصی‌سازی محتوا است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی با دقت رفتار کاربران، ترجیحات و تعاملات آنها را تحلیل می‌کنند تا شرایط منحصربه‌فردی برای هر کاربر ایجاد کنند. این بدان معناست که پست‌ها، استوری‌ها و ریلزهایی که می‌بینید بر اساس علاقه‌مندی‌ها و فعالیت‌های گذشته شما انتخاب شده‌اند. هوش مصنوعی با یادگیری مداوم از داده‌های کاربران، محتوای مرتبط و جذاب را ارائه می‌دهد و کاربران را به پلتفرم جذب می‌کند.
اینستاگرام از هوش مصنوعی برای تشخیص تصویر و ویدئو استفاده می‌کند تا اشیا، محیط‌ها و احساسات را در تصاویر و ویدئوها شناسایی کند. این تکنولوژی به برچسب‌گذاری و دسته‌بندی صحیح محتوا کمک می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد محتوای مرتبط با علاقه‌مندی‌های خود را پیدا کنند. همچنین، هوش مصنوعی محتوای نامناسب مانند خشونت یا برهنگی را تشخیص داده و حذف می‌کند تا محیطی امن برای همه کاربران فراهم شود.

یکی دیگر از توانایی‌های فوق‌العاده هوش مصنوعی در پیش‌بینی رفتار کاربران است که الگوریتم اینستاگرام را سازگارتر با هوش مصنوعی می‌کند. هوش مصنوعی روندها و الگوهای داده‌های کاربران را تحلیل کرده و اقدام بعدی یا محتوای مورد علاقه‌ی کاربران را پیش‌بینی می‌کند. این قابلیت پیش‌بینی به بهبود بیشتر الگوریتم‌های اینستاگرام و ارتقاء تجربه کاربری کمک می‌کند.

تبلیغات هدفمند

هوش مصنوعی با هدفمند کردن ارائه خدمات لازم اینستاگرام برای انجام کمپین‌های کسب‌وکارها و تبلیغ‌کنندگان تحولی در این زمینه ایجاد کرده است. الگوریتم‌های هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های کاربران، تبلیغاتی ایجاد می‌کنند که برای مخاطبان هدف معنی‌دار است. این تبلیغات شانس بیشتری برای جذب مخاطب دارند و بازده سرمایه‌گذاری بالاتری را برای شرکت‌ها فراهم می‌کنند. هوش مصنوعی با تحلیل ترجیحات و رفتار کاربران، محصول یا خدماتی را که احتمالاً کاربر به آن علاقه‌مند است، شناسایی می‌کند و تبلیغات را مؤثرتر می‌سازد.

پشتیبانی نوین کاربران

استفاده از اینستاگرام برای پشتیبانی مشتریان به‌طور فزاینده‌ای با کمک ربات‌های چت و دستیاران مجازی هوش مصنوعی در حال گسترش است. این ابزارهای هوش مصنوعی قادر به انجام وظایف متعددی در پشتیبانی مشتریان هستند، از جمله پاسخ‌گویی به سوالات بسیار متداول و تکمیل فرآیندهای خرید و رزرو. با ارائه پاسخ‌های سریع و دقیق، ربات‌های چت هوش مصنوعی باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شوند و به عوامل انسانی این امکان را می‌دهند که به درخواست‌های پیچیده‌تر رسیدگی کنند.

نظارت بر امنیت اینستاگرام

تمرکز اینستاگرام روی این موضوع است که محیطی امن باشد. به همین دلیل، هوش مصنوعی برای بهبود این وضعیت توسعه یافته است. قوانین جامعه اعلام می‌کنند که مسائل مخرب مانند سخنان توهین‌آمیز یا نظرات اسپم با کمک هوش مصنوعی مدیریت می‌شوند (شناسایی و حذف شوند). این الگوریتم‌ها متن، تصاویر و ویدئوها را برای شناسایی نقض قوانین جامعه تحلیل کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که پلتفرم فضای دوستانه‌ای برای همه کاربران باقی بماند.

در این زمینه، هوش مصنوعی به ابزار بسیار مهمی در نظارت بر پلتفرم تبدیل شده است، زیرا قادر است به سرعت و با دقت زیادی حجم زیادی از محتوا را بررسی کند. این سیستم‌ها کلمات ناپسند را شناسایی کرده، نشانه‌های آزار آنلاین را تشخیص داده و با اقدام سریع، از آسیب جلوگیری می‌کنند. به این ترتیب، این اقدام پیشگیرانه به حفظ یک جامعه آنلاین دوستانه و سالم کمک می‌کند.

افزایش خلاقیت

کارکنان اینستاگرام از ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی برای افزایش خلاقیت خود بهره‌مند خواهند شد. این ابزارها فیلترها و افکت‌های واقعیت افزوده (AR) را ارائه می‌دهند که به افراد امکان می‌دهد به تصاویر و ویدیوهای خود اتفاقات نوآورانه‌ای اضافه کنند. بنابراین، این ویژگی‌ها جذابیت بصری را افزایش داده و به‌ایجاد یک پلتفرم تعاملی با جامعه‌ای زنده و پویا کمک می‌کنند.

با پیشرفت فناوری هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که ویژگی‌های پیشرفته‌تر و متمرکز بر کاربر بیشتری معرفی شود که تجربه اینستاگرام را بهبود می‌بخشد. برای کاربران، این به معنای پلتفرمی است که نه تنها جذاب‌تر و لذت‌بخش‌تر است بلکه امنیت و توجه بیشتری به نیازهای آن‌ها دارد. برای شرکت‌ها و سازندگان محتوا، هوش مصنوعی امکانات قدرتمندی را برای تعامل با دنبال‌کنندگان به شیوه‌های مهم و معنادار فراهم می‌آورد، که به ترویج رشد و ارتقاء مشارکت در جامعه کمک می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.