هوش مصنوعی

August 7, 2024
15:41 چهارشنبه، 17ام مردادماه 1403
کد خبر: 171303

زوم داکس رقیب جدید گوگل ‌داکس

منبع: Digiato

زوم داکس (Zoom Docs) ابزار پردازش متن جدید و پیشرفته زوم با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد که می‌تواند رقیبی برای گوگل داکس باشد.

زوم در پست رسمی وبلاگش، اولین ابزار پردازش متن خود به نام Zoom Docs را معرفی کرد. این ابزار با هدف افزایش اثربخشی جلسات و با استفاده از هوش مصنوعی طراحی شده و اکنون در اپلیکیشن کنفرانس ویدئویی زوم در دسترس است.

زوم داکس برای مشترکین رایگان و پولی بدون هزینه اضافی ارائه می‌شود. کاربران رایگان می‌توانند تا 10 سند اشتراکی و اسناد شخصی نامحدود بدون همراهی هوش مصنوعی به آن دسترسی داشته باشند. تمام برنامه‌های پولی Zoom Workplace با نسخه 6.1.1 یا بالاتر، محدودیتی در تعداد اسناد اشتراکی ندارند و به هوش مصنوعی AI Companion دسترسی دارند.

کاربران می‌توانند همکاران خود را با استفاده از منشن‌ها اضافه و نظراتی برای بازخورد بیشتر به اسناد اضافه کنند. همچنین امکان اضافه‌کردن محتواهایی مانند تصاویر، جداول و بلوک‌های بولت در اسناد وجود دارد.

«اسمیته هاشیم»، مدیرمحصول زوم، دراین‌باره گفته است: «زوم داکس اولین محصول Zoom Workplace ماست که از پایه با هوش مصنوعی ساخته شده. این ابزار به‌راحتی اطلاعات جلسات زوم را به اسناد و پایگاه‌های دانش تبدیل می‌کند تا تیم‌ها بر کارهای معنادار تمرکز کنند. زوم داکس بدون هزینه اضافی با لایسنس‌های پولی زوم Workplace ارائه می‌شود و ارزش بیشتری برای مشتریان ما خلق می‌کند. با همراهی AI Companion در هر مرحله، زوم داکس به‌منظور توانمندسازی افراد برای کار طراحی شده است.»

زوم داکس می‌تواند خلاصه‌ جلسات را ایجاد کند و مدعی است همکاری در ویرایش اسناد را آسان‌تر می‌کند. همچنین AI Companion می‌تواند متن را طولانی‌تر یا کوتاه‌تر کند و تغییرات دیگری ایجاد کند. امکان تغییر لحن سند نیز برای تطبیق با مخاطب خاص وجود دارد و کاربران می‌توانند از طریق زوم داکس جلسه ایجاد کنند.

همچنین این ابزار می‌تواند خطاهای گرامری را تشخیص بدهد و متن را به 9 زبان مختلف سریعاً ترجمه کند. بااین‌حال قابلیت‌های AI Companion ممکن است در برخی مناطق در دسترس نباشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.