رسانه‌های اجتماعی

August 10, 2024
19:41 شنبه، 20ام مردادماه 1403
کد خبر: 171471

امید کردستانی از ایکس شکایت کرد

منبع: ITIran

امید کردستانی، رئیس سابق توییتر، از شبکه‌ اجتماعی ایکس شکایت کرده و ادعا کرده است که مالک میلیاردر این شرکت، ایلان ماسک، از پرداخت بیش از ۲۰ میلیون دلار از سهامی که به او تعلق دارد خودداری می‌کند.

کردستانی از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ به عنوان رئیس اجرایی توییتر فعالیت کرد و پس از آن به مدت دو سال دیگر- تا زمان خرید پلتفرم توسط ماسک به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار- در هیئت مدیره باقی ماند. او در شکایت خود اظهار کرده که بخش عمده‌ای از حق الزحمه او به صورت سهام بوده که ماسک از پرداخت آن خودداری می‌کند.

وکلای کردستانی ادعا می‌کنند که شرکت X- نام جدید توییتر، پس از تغییر مالکیت توسط ماسک- به دنبال آن است که از هفت سال خدمت کردستانی به توییتر بهره‌برداری کند بدون اینکه بابت این خدمات، هزینه‌ای پرداخت کند.

این شکایت که در دادگاه عالی کالیفرنیا در سان فرانسیسکو مطرح شده، آخرین مورد از یک سری دعاوی حقوقی است که توسط رهبران سابق توییتر، علیه ماسک – از زمان به دست گرفتن کنترل این شرکت- مطرح شده‌اند. در ماه مارس، چهار مدیر اجرایی سابق دیگر نیز از ماسک به دلیل ادعای عدم پرداخت بیش از ۱۲۸ میلیون دلار به عنوان پاداش بعد از اخراجشان از شرکت، شکایت کردند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.