اپلیکیشن

تلفن همراه

August 23, 2024
19:27 جمعه، 2ام شهریورماه 1403
کد خبر: 172446

کاهش محبوبیت اپل پادکست و رشد یوتیوب و اسپاتیفای

منبع: Zoomit

نتایج یک تحقیق جدید خبر از کاهش شدید محبوبیت اپل پادکست و رشد کاربران یوتیوب و اسپاتیفای می‌دهد.

نتایج تحقیقات جدید Cumulus Media و Signal Hill Insights نشان می‌دهد اپل پادکست که زمانی پلتفرم غالب برای گوش‌دادن به پادکست بود، درحال از دست‌ دادن محبوبیت خود است؛ در حالی که رقبایی مانند یوتیوب و اسپاتیفای درخشان‌ ظاهر شده‌اند.

چشم‌انداز آینده‌ی Podcast که نامش را از ترکیب واژه‌های iPod و Broadcast گرفته، از زمانی که برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۵ با انتشار iTunes 4.9 منتشر شد، به طور چشمگیری تغییر کرده است. یوتیوب اکنون محبوب‌ترین پلتفرم برای گوش‌دادن به پادکست در آمریکا محسوب می‌شود.

۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، یوتیوب را به‌عنوان انتخاب خود برای گوش‌دادن به پادکست انتخاب کردند. اسپاتیفای با ۲۱ درصد در رتبه‌ی دوم قرار دارد؛ در حالی که سهم Apple Podcasts تنها ۱۲ درصد است.

کاهش محبوبیت اپل پادکست درحالی رخ می‌دهد که این سرویس در سال ۲۰۱۹ با ۲۹ درصد از سهم بازار، بسیار محبوب‌تر از امروز بود. دلایل متنوعی را می‌توان برای کاهش کاربران پادکست عنوان کرد، از جمله عدم انتشارش برای کاربران اندروید و ویندوز؛ هرچند انتشار وب‌اپلیکیشن اپل پادکست شاید بتواند بر تعداد کاربران تأثیر مثبت بگذارد.

فزایش محبوبیت پادکست‌های ویدیویی به پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب برتری قابل توجهی داده است. اپل نه‌تنها هیچ تمایلی برای ارائه‌ی پادکست‌های ویدیویی ندارد بلکه مشخص نیست که آیا در آینده به‌روزرسانی یا تغییر عمده‌ای برای پادکست منتشر خواهد کرد یا خیر؛ تغییری که بتواند پادکست را در مقابل رویکرد بصری‌‌محور یوتیوب و اسپاتیفای، رقابتی‌تر کند.

اپل پادکست به‌صورت پیش‌فرض روی تمام دستگاه‌های اپل نصب است که به آن پایگاه کاربری بالقوه‌ای می‌بخشد. اضافه‌شدن قابلیت‌های کاربردی‌تر و افزودن گزینه‌های بیشتر برای کسب درآمد پادکست‌سازان و جذب شنوندگان جدید و جوان، شاید بتواند اپل پادکست را نجات دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.