خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

September 11, 2024
13:23 چهارشنبه، 21ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173340

سرمایه‌گذاری ۸ میلیارد پوندی آمازون روی توسعه زیرساخت ابری و هوش مصنوعی انگلستان

منبع: Peivast

خدمات وب آمازون (AWS)، بخش ابری بزرگترین شرکت تجارت الکترونیک آمریکا، می‌گوید طی پنج سال آینده ۸ میلیارد پوند (معادل ۱۰.۴۵ میلیارد دلار) برای ساخت و اداره دیتاسنتر‌ها در انگلستان سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش CNBC، این سرمایه‌گذاری که خبر آن روز چهارشنبه منتشر شد را در حالی شاهد هستیم که استقبال شرکت‌ها از هوش مصنوعی باعث شده تا بازیگران ابری بخشی از سود هوش مصنوعی مولد را از آن خود کنند.

تانوجا راندری، مدیر مسئول بخش اروپا، خاورمیانه و آفریقای AWS، می‌گوید: «ما شاهد جهش جدی رایانش ابری و فناوری هوش مصنوعی در کسب‌وکارهای انگلستان هستیم و می‌دانیم که انگلستان برنامه دیجیتال بلندپروازانه‌ای دارد… درنتیجه این کار به مشتریان‌مان برای بهره‌برداری واقعی از رایانش ابری کمک می‌کند زیرا شما برای اینکه بتوانید رایانش ابری را واقعا در اختیار مشتریان بگذارید به دیتاسنتر نیاز دارید.»

راندری می‌گوید هوش مصنوعی مولد «احتمالا تحول‌آفرین‌ترین فناوری‌ است که ما شاید از زمان ابر و اینترنت دیده‌ایم» و کسب‌وکارها در حال دنبال کردن این فناوری جدید هستند.

او می‌گوید: «ما دیدم که کسب‌وکارها به این موضوع هم از لحاظ رشد درآمد و بهره‌وری کارکنان،‌ که بسیار بسیار حیاتی است و همچنین توان رقابت بین‌المللی نگاه می‌کنند.»

بخش ابری آمازون در کنار دیگر بازیگران بزرگ ابری سرمایه‌گذاری گسترده‌ای روی زیرساخت،‌ از جمله دیتاسنتر‌ها دارد و چیپ‌های انویدیا را برای آموزش و اجرای مدل‌های هوش مصنوعی خریداری کرده است. این بازیگران ابری سپس خدمات ابری خود را به کسب‌وکارها می‌فروشند.

آمازون در حوزه ابری انگلستان با مایکروسافت و گوگل رقابت می‌کند و سرمایه‌گذاری این شرکت روی توسعه در اروپا متمرکز است. بخش ابری آمازون امسال اعلام کرد که قصد دارد ۸.۸ میلیارد یورو نیز روی توسعه زیرساخت ابری آلمان سرمایه‌گذاری کند.

اما در حالی شاهد چنین سرمایه‌گذاری‌هایی هستیم که رگولاتور‌های انگلستان رقابت در حوزه ابری با آمازون و مایکروسافت را زیر ذره‌بین خود دارند. سازمان رقابت و بازارهای انگلستان در حال حاضر بازار ابری این کشور را تحت بررسی دارد.

راندری می‌گوید بخش ابری آمازون «همکاری سازنده‌ای» با این نهاد دارد اما مقامات باید بین مقررات و نوآوری تعادلی برقرار کنند.

راندری در مصاحبه خود با CNBC گفت: «ما با دولت‌ها و رگولاتور‌های سراسر جهان از نزدیک کار کرده‌ایم، ما باور داریم که وجود مقررات مهم است اما مقررات باید همچنان دوست نوآوری باشند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.