رسانه‌های اجتماعی

September 14, 2024
16:31 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173576

همکاری متا، اسنپ و تیک‌تاک برای مقابله با انتشار محتوای مرتبط با خودکشی و خودآزاری

منبع: Zoomit

متا با همکاری اسنپ و تیک‌تاک، برنامه‌ای به‌نام Thrive راه‌اندازی کرده که هدفش مقابله با محتوای خودآزاری و خودکشی است.

متا، اسنپ و تیک‌تاک برنامه‌ای جدید به نام Thrive تأسیس کرده‌اند تا به مقابله با انتشار محتوای گرافیکی مرتبط با خودآزاری و خودکشی کمک کنند. برنامه‌ی مذکور به این شرکت‌ها اجازه می‌دهد سیگنال‌هایی را به‌اشتراک بگذارند که سایر پلتفرم‌ها را از محتوای خلاف قوانین آگاه کند.

Thrive با همکاری سازمان خیریه‌‌ی Mental Health Coalition ایجاد شده که هدفش حذف محتوای نامناسب مرتبط با سلامت روان است. متا می‌گوید زیرساخت‌های فنی پشت این برنامه را فراهم کرده است تا اشتراک‌گذاری سیگنال‌ها به‌صورت امن انجام شود. این تکنولوژی به فناوری اشتراک‌گذاری سیگنال‌های بین‌پلتفرمی شباهت دارد که در Lantern نیز به‌کار می‌رود؛ برنامه‌ای که برای مبارزه با سوءاستفاده از کودکان در فضای آنلاین طراحی شده است.

متا ادعا می‌کند از قبل اقداماتی انجام داده است تا دسترسی به محتوای خودآزاری و خودکشی در پلتفرمش دشوار شود، اما همچنان به کاربران اجازه می‌دهد درباره‌ی تجربه‌های خود از سلامت روان، خودکشی و خودآزاری صحبت کنند، مشروط بر این‌که ترویج یا توصیفات گرافیکی از این اعمال ارائه ندهند.

بر اساس آمار متا، این شرکت هر فصل اقدامات گسترده‌ای در رابطه با میلیون‌ها محتوای مرتبط با خودکشی و خودآزاری انجام می‌دهد. در سه‌ماهه‌ی گذشته، حدود ۲۵ هزار پست از این نوع محتوا پس‌از درخواست تجدیدنظر کاربران حذف شده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.