رسانه‌های اجتماعی

September 14, 2024
16:38 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173587

واکنش ایلان ماسک به قانون جدید استرالیا: فاشیست‌ها!

منبع: Digiato

«ایلان ماسک» دولت استرالیا را به‌خاطر معرفی یک قانون که هدف آن جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در شبکه‌های اجتماعی است و باعث جریمه‌شدن شرکت‌هایی می‌شود که از آن پیروی نمی‌کنند، «فاشیست» خواند.

به‌ گزارش رویترز، دولت استرالیا روز پنجشنبه از قانونی رونمایی کرد که می‌تواند پلتفرم‌های اینترنتی را به‌خاطر فراهم‌کردن شرایط انتشار اطلاعات نادرست تا 5 درصد از درآمد جهانی آن‌ها جریمه کند.

در این قانون پیشنهادی از شرکت‌های دارنده شبکه اجتماعی خواسته شده تا برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، کدهای رفتاری تنظیم کنند تا توسط رگولاتورها تأیید شود. اگر یک پلتفرم موفق به انجام این کار نشود، رگولاتوری استاندارد خود را تعیین می‌کند و شرکت‌ها را به‌دلیل عدم پیروی جریمه می‌کند.

ماسک که خودش را قهرمان آزادی بیان می‌داند، با بازنشر پستی که به گزارش رویترز اشاره دارد، در یک کلمه نوشت: «فاشیست‌ها.»

«میشل رولند»، سخنگوی وزیر ارتباطات استرالیا با یک ایمیل به رویترز می‌گوید که شرکت‌هایی که در استرالیا فعالیت می‌کنند باید از این قانون پیروی کنند. او توضیح می‌دهد: «این لایحه شفافیت و پاسخگویی پلتفرم‌ها را برای کاربران و مردم استرالیا بهبود می‌بخشد.»

پیشنهاد این قانون و واکنش ایلان ماسک به آن باعث شده تا کارشناسان دیگر نیز در این رابطه اظهارنظر کنند. «استفان جونز»، وزیر خدمات مالی استرالیا به تلویزیون ABC می‌گوید که شبکه‌های اجتماعی نباید محتوای کلاهبرداری، مطالب دیپ‌فیک و لایوهای خشونت‌آور را به نام آزادی بیان منتشر کنند.

چند روز پیش نیز در گزارش دیگری گفته شده بود که دولت استرالیا قصد دارد محدودیت سنی برای ممنوعیت استفاده کودکان از شبکه‌های اجتماعی وضع کند تا به این روش، کودکان زیر ۱۶ سال را از دسترسی به این پلتفرم‌ها منع کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.