رسانه‌های اجتماعی

September 14, 2024
16:47 شنبه، 24ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173599

متا روش برچسب‌گذاری محتواهای ویرایش شده با هوش مصنوعی را به روز کرد

منبع: Zoomit

متا روش برچسب‌گذاری محتوایی را که با هوش مصنوعی ویرایش شده است، در اینستاگرام و فیسبوک به‌روزرسانی می‌کند.

متا می‌گوید برچسب هوش مصنوعی (AI Info) دیگر به‌طور مستقیم زیر نام کاربر نمایش داده نمی‌شود، بلکه در منویی در بالای سمت‌راست تصاویر و ویدیوهای ویرایش‌شده با هوش مصنوعی قرار خواهد گرفت.

کاربران می‌توانند با کلیک روی منو‌ی AI Info، درصورت وجود اطلاعات مربوط‌به هوش مصنوعی، جزئیات ویرایش‌های انجام‌شده را مشاهده کنند. پیش‌از این، متا برچسب مذکور را روی تمام محتواهای مرتبط با هوش مصنوعی اعمال می‌کرد؛ بدون‌توجه به اینکه این محتوا کمی با ابزاری مانند فتوشاپ ویرایش یا کاملاً با هوش مصنوعی تولید شده باشد.

طبق اعلام متا، این شرکت تغییرات جدید در برچسب‌های هوش مصنوعی را با هدف بازتاب بهتر میزان استفاده از هوش مصنوعی در تصاویر و ویدیوهای پلتفرم‌هایش انجام داده است.

پس‌از آنکه برچسب قبلی متا با عنوان Made with AI به‌دلیل برچسب‌گذاری اشتباه عکس‌های واقعی با انتقاد عکاسان و سازندگان محتوا مواجه شد، این شرکت در ماه جولای (تیر و مرداد ۱۴۰۳) AI Info را معرفی کرد.

متا در به‌روزرسانی AI Info اعلام کرد: «ما همچنان برچسب AI Info را برای محتواهایی که تشخیص می‌دهیم با ابزار هوش مصنوعی تولید شده‌اند، نمایش خواهیم داد. این برچسب همچنان نشان می‌دهد دلیل تشخیص محتوا به‌عنوان ساخته‌شده با هوش مصنوعی، سیگنال‌های اشتراک گذاشته‌شده‌ ازطرف پلتفرم‌ها بوده یا کاربر خودش به این موضوع اشاره کرده است.» طبق اعلام غول رسانه‌های اجتماعی جهان، تغییرات جدید از هفته‌ی آینده اعمال خواهند شد.سیگنال‌های اشتراک گذاشته‌شده ازطرف پلتفرم‌ها که متا به آن اشاره می‌کند، به سیستم‌های فراداده‌ای مثل C2PA ادوبی اشاره دارد که می‌تواند روی محتوای ساخته‌شده با ابزارهای هوش مصنوعی مولد اعمال شود. سیستم‌های مشابه دیگری نیز وجود دارند، مانند واترمارک‌های دیجیتال SynthID که گوگل می‌گوید روی محتواهای تولیدشده با ابزارهای هوش مصنوعی خود اعمال می‌کند.

حذف کامل برچسب‌های هوش مصنوعی از تصاویر واقعی که دستکاری شده‌اند، احتمالاً تشخیص فریب کاربران را به‌خصوص با پیشرفت روزافزون ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی دردسترس روی گوشی‌های هوشمند جدید، دشوارتر کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.