تلفن همراه

گوشی

September 16, 2024
13:27 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173784

اپل هزینه تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو را ۲۰ درصد گران کرد

صفحه وب تعمیر و خدمات آیفون اپل نشان می دهد این شرکت هزینه تعویض باتری برای سری آیفون ۱۶ را نسبت به سری قبل افزایش داده است.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، طبق اطلاعات موجود در این صفحه هزینه تعویض باتری آیفون ۱۶ پرو و پرومکس که به تازگی معرفی شده اند ۱۱۹ دلار است. این رقم حدود ۲۰ درصد افزایش قیمت تعویض باتری مدل های آیفون ۱۵ پرو است.

اگر فرتی خدمت AppleCare+ را داشته باشد و ظرفیت باتری آن کمتر از ۸۰ درصد مقدار اصلی باشد، وی می تواند بدون هیچ هزینه اضافه ای باتری را جایگزین کند. اما کاربران بدون سرویس مذکور باید برای تعویض باتری هزینه ای بپردازند.

افزایش هزینه تعویض باری مدل های آیفون ۱۶ پرو به چند عامل مربوط است. تصاویر فاش شده از چند منبع حاکی از وجود قاب فلزی برای دستگاه های آیفون ۱۶ است که از مدت ها قبل روی باتری موبایل ها دیده نشده است. این ویژگی مدیریت گرمای دستگاه را ارتقا می دهدو احتمالا طول عمل باتری را می افزاید.

همچنین اپل تجهیزات داخلی سری آیفون ۱۶ را دوباره طراحی کرده تا تعویض باتری آسان تر شود. این اقدام برای پیروی از قوانین اتحادیه اروپا است که طبق آن تولید کنندگان موبایل باید امکان تعویض باتری با ابزارهای معمول را برای کاربران تا ژوئن ۲۰۲۵ میلادی فراهم کنند. احتمالا این امر سبب شده شرکت مبلغی اضافه برای طراحی دوباره تجهیزات داخلی هزینه کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.