اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 16, 2024
16:40 دوشنبه، 26ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173840

عضو مجلس خبرگان رهبری: دولت و‌ مجلس اقدامات لازم را برای تحقق حکمرانی در فضای مجازی در دستور کار قرار دهند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت و‌ مجلس با اهتمام به فضای مجازی، اقدامات لازم را برای تحقق حکمرانی در فضای مجازی در دستور کار قرار دهند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی مرکز ملی فضای مجازی، با بیان اینکه فضای مجازی یکی از مهمترین مسائل کشور است، گفت: فضای مجازی بدون نظم، قانون و ضابطه نمی‌تواند باشد و اگر در فضای مجازی قانون حاکم نباشد، بی اخلاقی حاکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی باید بستر آموزش باشد و فعالیت های اخلاقی در آن حاکم باشد، تصریح کرد: فضای مجازی امروز اهمیت چندانی پیدا کرده است و این اهمیت به ما می گوید که نباید اجازه دهیم دشمن از این فضا به عنوان ابزار علیه جامعه ما استفاده کند.

وی خواستار اعمال حکمرانی در فضای مجازی شد و افزود: دشمن با استفاده از فضای مجازی اهداف و توطئه‌هایی را علیه مردم ما طراحی کرده و ما با مدیریت صحیح می‌توانیم اهداف دشمن را خنثی کنیم.

این عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین گفت که یکی از اقدامات لازم برای حکمرانی در فضای مجازی، حضور موثر در فضای مجازی است اما باید فضای مجازی ضابطه‌مند و قانونمند باشد.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه «فضای مجازی بستر تهدیدها و فرصت‌هاست» گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که اگر فضای مجازی رها باشد از فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد. انتظار می‌رود دولت و‌ مجلس با اهتمام به فضای مجازی، اقدامات لازم را برای تحقق حکمرانی در فضای مجازی در دستور کار قرار دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.