امینت

تلفن همراه

September 18, 2024
14:29 چهارشنبه، 28ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173971

هشدار ۲ نماینده مجلس نسبت به استفاده از تجهیزات «موتورولا»

دو نماینده مجلس با هشدار به کشورهای منطقه نسبت به تکرار حادثه تروریستی لبنان، خواستار جلوگیری از ورود تجهیزات «شرکت موتورولا» به ایران شدند.

به گزارش ایسنا، رضا حاجی‌پور با هشدار به مسئولان اجرایی کشور درباره جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در لبنان گفت: در حادثه تروریستی در لبنان، شرکت‌های آمریکایی صهیونیستی به خصوص شرکت موتورولا با رژیم کودک‌کش و اشغالگر صهیونیستی مشارکت داشتند لذا به کشورهای منطقه درخصوص امکان تکرار حادثه لبنان در این کشورها به دلیل استفاده از سیستم‌های شرکت‌های آمریکایی و به خصوص موتورولا هشدار می‌دهم.

وی گفت که در همین رابطه تذکر کتبی به مسعود پزشکیان رییس‌جمهور، ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سید اسماعیل خطیب وزیر اطلاعات و اسکندر مومنی وزیر کشور داده‌ام که متن کتبی آن به شرح زیر است:

«با توجه به اینکه نوع تجهیزات ارتباطی شرکت آمریکایی موتورولا در حادثه تروریستی لبنان استفاده شده از نوع تجهیزات ارتباطی هستند که در شبکه‌های ارتباطی عمومی مورد استفاده نیستند و دارای پروتکل‌های اختصاصی خود این شرکت و حتی دارای کدگذاری امنیتی مختص این وندورها هستند، در نتیجه همکاری این شرکت آمریکایی با رژیم کودک‌کش تروریستی صهیونیستی محرز است و محصولات این شرکت در لایه ترانک دیجیتال و آنالوگ و رادیوهای انتقال دیتا در سطح صنایع حساس ما استفاده قرار می‌گیرد بنابراین وزارت ارتباطات و اطلاعات از ورود این تجهیزات به ایران سریعا جلوگیری کند و تجهیزات ارتباطی ترانک دیجیتال و آنالوگ و تجهیزات رادیویی انتقال دیتای این شرکت مورد استفاده در صنایع حساس کشور توسط سازمان پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و اطلاعات مورد بررسی دقیق قرار گیرند و هرچه سریع‌تر با تجهیزات امن دیگر، جایگزین شوند.»

حاجی‌پور همچنین گفت که در تذکر کتبی دیگری به ستار هاشمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و عباس عراقچی وزیر امور خارجه، به کشورهای منطقه درخصوص امکان تکرار حادثه لبنان در این کشورها به دلیل استفاده از سیستم‌های شرکت آمریکایی موتورولا هشدار دادم؛ در این تذکر آمده است: «با توجه به اینکه تجهیزات مخابراتی شرکت‌های آمریکایی علی‌الخصوص موتورولا در حادثه تروریستی لبنان استفاده شده است و محصولات این شرکت‌ها در لایه ترانک دیجیتال و آنالوگ و رادیوهای انتقال دیتا در سطح صنایع حساس در منطقه خلیج فارس از قبیل میادین نفتی، پالایشگاه‌ها، مراکز امنیتی، پلیس و اورژانس در سطح وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد و با توجه به همکاری این شرکت‌ها با رژیم صهیونیستی در کشتار مسلمانان و مردم لبنان، امکان تکرار این حادثه در سطح وسیع‌تر و سازمان یافته‌تر در منطقه وجود دارد.

بنابراین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با مشارکت وزارت امور خارجه به کشورهای منطقه و هشدارهای لازم را درخصوص استفاده از تجهیزات شرکت آمریکایی صهیونیستی موتورولا اعلام کند و همچنین این دو وزارتخانه از طریق اتحادیه بین‌المللی ارتباطات و دیگر مراجع قانونی بین‌المللی، تخلفات این شرکت در مشارکت کشتار مردم را پیگیری کند.»

همچنین ابوالقاسم جراره نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به تذکر کتبی‌اش به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: که در این تذکر از وزیر ارتباطات درخواست کردم که با توجه به عضویت ایران در اتحادیه بین‌المللی ارتباطات، تمامی برندها از جمله شرکت اصلی این موضوع که برند موتورولا است و سایر شرکت های فرعی که از تجهیزات این شرکت استفاده کرده اند، مورد پیگیری قرار گیرند و نتایج آن در اسرع وقت با توجه به حساسیت مسئله و امکان آسیب رسانی به مردم اعلام شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.