هوش مصنوعی

September 19, 2024
15:57 پنجشنبه، 29ام شهریورماه 1403
کد خبر: 173997

قوانین جدید کالیفرنیا ساخت نسخه هوش مصنوعی از بازیگران را محدود می‌کند

منبع: Digiato

فرماندار کالیفرنیا روز گذشته برخی از مهم‌ترین و سخت‌ترین قوانین حوزه هوش مصنوعی را تصویب کرد. 2 مورد از این قوانین استودیوهای هالیوودی را از ساخت نسخه‌های هوش مصنوعی از بدن یا صدای بازیگران (بدون کسب رضایت از آن‌ها) منع می‌کند. 3 قانون دیگر برای سرکوب دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی تصویب شده‌اند که می‌توانند روی انتخابات تأثیرگذار باشند.

دفتر «گاوین نیوسام»، فرماندار کالیفرنیا، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «کالیفرنیا که اکثر شرکت‌های پیشرو هوش مصنوعی در آن مستقر هستند، تلاش می‌کند از این فناوری‌های متحول‌کننده برای کمک به مقابله با چالش‌های ضروری و درعین‌حال بررسی خطرات ناشی از آن‌ها استفاده کند.»

بزرگ‌ترین اتحادیه بازیگران سینما و تلویزیون آمریکا، SAG-AFTRA، از 2 قانون مربوط به استودیوهای هالیوودی حمایت کرده‌اند. این 2 قانون استانداردهای جدیدی در صنعت رسانه ایجاد می‌کنند.

محدود‌کردن ساخت نسخه دیجیتال بازیگران با هوش مصنوعی

اولین قانون با عنوان AB 2602 از استودیوها می‌خواهد قبل از ساخت نسخه هوش مصنوعی بازیگران، از آن‌ها اجازه بگیرند. AB 1836 قانون دیگری است که استودیوها را از ساخت نسخه دیجیتالی بازیگران فوت‌شده، بدون کسب رضایت از خانواده یا ورثه آن‌ها، منع می‌کند.

ازجمله قوانین مربوط به انتخابات نیز می‌توان به AB 2655 اشاره کرد که پلتفرم‌های آنلاین بزرگ مانند ایکس و فیسبوک را مجاب می‌کند دیپ‌فیک‌های هوش مصنوعی مربوط به انتخابات را حذف یا برچسب‌گذاری و راهی برای گزارش این نوع محتواها ایجاد کنند. کاندیداها و مقامات منتخب درصورتی‌که پلتفرمی با این قانون مطابقت نداشته باشد، می‌توانند درخواست حکم قضایی کنند.

نیوسام هم‌‌اکنون درحال بررسی 38 لایحه مربوط به هوش مصنوعی، ازجمله طرح بحث‌برانگیز SB 1047 (قانون نوآوری ایمن برای مدل‌های هوش مصنوعی مرزی) است. نیوسام پیش‌ازاین در گفت‌وگویی با «مارک بنیوف»، مدیرعامل Salesforce، به نگرانی مخالفان این طرح پرداخته بود که از نظر آن‌ها می‌تواند تأثیر بدی بر اکوسیستم منبع‌باز هوش مصنوعی داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.