امنیت

فناوری اطلاعات

September 19, 2024
18:01 پنجشنبه، 29ام شهریورماه 1403
کد خبر: 174003

افزایش چشمگیر تهدیدهای شناسایی شده سازمانی

منبع: همکاران سیستم

به گفته واحد تحقیقات مرکز Qualys Threat، تعداد آسیب پذیری‌ها و مواجه‌های رایج (CVE) که در سال 2023 میلادی 17 هزار و 114 مورد گزارش شده بود، از ابتدای سال 2024 تاکنون به 22 هزار و 254 مورد رسیده است. این میزان افزایش نشان دهنده پذیرش گسترده‌تر فناوری در سازمان‌ها، رشد پیچیدگی‌های نرم افزاری، و پیشرفت استراتژی‌های مدیریت آسیب پذیری پویا برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری است.

«سعید عباسی» مدیر بخش تحقیقات آسیب پذیری Qualys در این خصوص گفت: «این تجدید حیات آسیب پذیری‌های قبلی شناسایی شده که عمدتا بر سرویس‌های راه دور و اپلیکیشن‌های عمومی تاثیر می‌گذارد، کمبود قابل توجه را در به‌روز رسانی و اجرای پروتکل‌های امنیت سایبری نشان می‌دهد. این امر بر نیاز به تغییر مواضع امنیتی سازمان‌ها تاکید دارد تا بتوانند اقدامات پیشگیری کننده‌تر را انجام دهند».

تحلیل‌های مربوط به 22 هزار و 254 آسیب پذیری گزارش شده در طول 7.5 ماه ابتدایی سال 2024 نشان می‌دهد که 0.91 درصد موارد از این تهدیدها مورد سوءاستفاده قرار گرفتند و بخش کوچکی از آنها شدیدترین تهدیدها را برای سازمان‌ها شامل شدند.

کارشناسان بر این اساس اعلام کردند کمتر از یک درصد تهدیدهای سازمانی شناسایی شده می‌توانند خطرات بزرگی را به همراه داشته باشند و از طریق باج افزارها، عوامل تهدید، بدافزارها یا موارد تایید شده از کسب و کارها سوءاستفاده کنند. این یافته‌ها همچنین نشان داد آسیب پذیری‌ها و مواجه‌های رایج که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرفتند همچنان مورد توجه هکرها هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.