هوش مصنوعی

September 21, 2024
16:49 شنبه، 31ام شهریورماه 1403
کد خبر: 174117

نمایش قابلیت‌های جدید هوش‌ مصنوعی در موبایل‌های سامسونگ

منبع: Digiato

سامسونگ در جدیدترین نسخه از رابط کاربری خود امکانات متعددی را در زمینه افزایش بهره‌وری با استفاده از گلکسی AI در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌توانند انجام بسیاری از امور را آسان‌تر کنند. این شرکت اخیراً نحوه عملکرد ویژگی‌های مختلف را به نمایش گذاشته‌ است.

امکانات تازه هوش‌مصنوعی گلکسی AI چیست و چه کاربردی دارند؟
شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند سعی دارند تا در به‌کارگیری قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی، از رقبای خود عقب نمانند و سامسونگ نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان، امکانات گوناگونی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ویژگی‌هایی که به‌تازگی و در قالب نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI در دسترس قرار گرفتند، بیشتر روی یادداشت‌برداری آسان و جستجوی سریع تمرکز دارند که می‌توانند تجربه لذت‌بخش‌تر هنگام استفاده از دستگاه‌های سری گلکسی را برای دارندگان این محصولات به ارمغان آورد.

تبدیل طرح‌های ساده به تصویر (Sketch to Image) یکی از مواردی است که سامسونگ روی آن مانور زیادی داشته و می‌تواند در زمان کوتاهی، تصاویر ساخته‌شده با هوش‌مصنوعی براساس طرح‌های اولیه و خام کاربران را ایجاد کند. طبیعی است که ویژگی مذکور در گوشی‌های سامسونگ با پشتیبانی از قلم، کاربرد بیشتری داشته باشد که ازجمله آنها می‌توان به سری گلکسی فولد و گلکسی S اولترا اشاره کرد. کاربران می‌توانند پیش از دریافت خروجی، استایل دلخواه خود را انتخاب کنند تا نتیجه‌ای نزدیک‌تر به انتظار خود در اختیار داشته‌ باشند.

جستجوی سریع و آسان با استفاده از قابلیت Circle to Search گوگل، یکی دیگر از مواردی است که به مجموعه گلکسی AI اضافه شده‌ است و نه‌تنها روی گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ قابل استفاده‌ است؛ بلکه دارندگان برخی دیگر از محصولات این شرکت هم می‌توانند از آن بهره ببرند. همچنین کاربرد آن تنها محدود به جستجوی تصاویر مشابه در اینترنت نیست؛ بلکه می‌توان پاسخ به سوالاتی مثل معادلات ریاضی همراه با راه‌حل را هم از طریق آن دریافت کرد. کاربر پس از باز کردن اپلیکیشن دوربین و عکس‌برداری از سؤال موردنظر، می‌تواند دور آن دایره‌ای ترسیم کند تا از طریق هوش‌مصنوعی گوگل، پاسخ خود را مشاهده کند.

قلم گوشی‌های هوشمند، ابزاری کاربردی برای یادداشت‌برداری است و اکنون سامسونگ تلاش کرده با استفاده از امکانات مبتنی‌بر هوش‌ مصنوعی، طیف وسیع‌تری از قابلیت‌ها را برای کاربران خود ارائه کند. یکی از همین ویژگی‌ها، Note Assist نام دارد که کاربر به‌کمک آن می‌تواند اقدام به ضبط صدا در محیط اپلیکیشن یادداشت‌برداری سامسونگ کند. پس از پایان ضبط، هوش‌ مصنوعی اقدام به تبدیل گفته‌های موجود در فایل صوتی به متن می‌کند. همچنین اگر کاربر علاقه داشته‌ باشد، می‌تواند به‌جای متن کامل، خلاصه‌ای از نکات کلیدی موجود در متن را دریافت کند و درون یادداشت خود قرار دهد. متأسفانه ویژگی مذکور فعلاً تنها در اپ سامسونگ ارائه می‌شود و مشخص نیست که آیا در آینده شاهد به‌کارگیری آن در سایر برنامه‌ها مثل گوگل Keep نیز خواهیم بود یا خیر.

درنهایت قابلیت ترجمه سریع، از دیگر مواردی است که به لطف هوش مصنوعی در گوشی‌های سری گلکسی امکان‌پذیر شده‌ است. ترجمه تماس‌های صوتی یا ترجمه هم‌زمان از کاربردهای این قابلیت هستند؛ اما در رابط کاربری جدید OneUI می‌توان به آسانی در اسناد PDF هم به آن دسترسی داشت. این ویژگی که تحت عنوان PDF Overlay Translation ارائه می‌شود، از طریق اپلیکیشن یادداشت‌برداری سامسونگ در دسترس قرار دارد و تنها کافیست تا کاربر، اقدام به باز کردن فایل موردنظر خود با استفاده از اپ مدیریت فایل My File کند که به‌شکل پیش‌فرض روی گوشی‌های سامسونگ نصب شده‌ است.

قابلیت‌های هوش‌مصنوعی سامسونگ روی چه گوشی‌هایی ارائه می‌شود؟
آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند تاشوی سامسونگ شامل گلکسی فولد ۶ و گلکسی فلیپ ۶ به‌شکل پیش‌فرض به نسخه ۶.۱.۱ رابط کاربری OneUI مجهز هستند؛ درنتیجه دارندگان این محصولات می‌توانند بدون نیاز به نصب بسته‌های به‌روزرسانی، از امکانات هوش‌ مصنوعی گفته شده در بالا بهره ببرند. این به‌روزرسانی برای سایر پرچم‌داران سامسونگ ازجمله سری گلکسی S24 و S23 در کنار گلکسی زد فولد ۵ و زد فلیپ ۵ هم منتشر شده‌ است و حتی پرچم‌داران سال ۲۰۲۲ هم آن را دریافت می‌کنند. همچنین برخی از دستگاه‌های میان‌رده منتخب مثل گلکسی A55 و A35 هم پذیرای قابلیت‌های متنوع گلکسی AI خواهند بود. سامسونگ در نظر دارد تا امکانات متنوع هوش‌ مصنوعی را روی بیش از ۲۰۰ میلیون از دستگاه‌ها در اختیار کاربران خود قرار دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.