رسانه‌های اجتماعی

September 21, 2024
18:07 شنبه، 31ام شهریورماه 1403
کد خبر: 174168

یوتیوب هنگام توقف پخش ویدیوها هم تبلیغات نشان می‌دهد

منبع: Digiato

منبع درآمد اصلی گوگل تبلیغات است و حالا غول فناوری راه جدیدی برای کسب درآمد پیدا کرده است. اکنون زمانی که پخش ویدیوهای یوتیوب را متوقف کنید نیز برای شما تبلیغات نمایش داده خواهد شد. یکی از مدیران یو‌تیوب می‌گوید که این ویژگی تاکنون «بازخوردهای چشمگیری از سوی تبلیغ‌کنندگان» مواجه شده است.

یوتیوب به‌طور رسمی تایید‌کرده که تبلیغ‌کنندگان اکنون می‌توانند صفحه توقف پخش ویدیوها را هدف قرار دهند. «اولووا فالودون»، مدیر ارتباطات یو‌تیوب به The Verge می‌گوید:

«از آنجایی که شاهد واکنش چشمگیری از سوی تبلیغ‌کنندگان و بینندگان بوده‌ایم، نمایش تبلیغات روی ویدیوهای متوقف‌شده را برای همه منتشر کرده‌ایم.»

واکنش کاربران به طرح جدید یوتیوب برای نمایش تبلیغات

یوتیوب اولین بار در سال 2023 شروع به بررسی نمایش تبلیغات در هنگام توقف ویدیوها برای دسته‌ای از کاربران کرد. «فیلیپ شیندلر»، مدیر ارشد بازرگانی گوگل در آوریل گذشته گفته بود که تبلیغ‌کنندگان این طرح مفهومی جدید از تبلیغات را دوست دارند. البته هرچند یوتیوب می‌گوید که کاربران عادی که تبلیغات به آن‌ها نمایش داده می‌شود از این ویژگی استقبال خوبی کرده‌اند، اما ظاهراً برخی چندان مشتاق این ایده نیستند.

در شبکه اجتماعی ردیت، بسیاری از کاربران اسکرین‌شات‌هایی از طرح جدید یو‌تیوب برای نمایش تبلیغات به اشتراک گذاشته‌اند. برخی دیگر نیز با ارسال تصاویر و ویدیوهای خود، از این ویژگی جدید ابراز ناامیدی کرده‌اند. کاربران دیگری نیز به این موضوع اشاره کردند که علاوه بر وب‌سایت یوتیوب، هنگام توقف پخش ویدیوها در اپلیکشن موبایل آن نیز تبلیغات ظاهر می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.