اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

September 22, 2024
12:04 یکشنبه، 1ام مهرماه 1403
کد خبر: 174179

کمیسیون فرهنگی مجلس: نحوه اجرای حکمرانی در فضای مجازی باز تعریف می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: نحوه اجرای حکمرانی در فضای مجازی در کمیسیون فرهنگی مجلس بازتعریف می شود.

حجت‌الاسلام محمد میرزایی نماینده مردم شاهین دژ و تکاب و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با مهر در تبیین نقش مجلس در حکمرانی فضای مجازی، گفت: موضوع اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی در دستور کمیسیون فرهنگی است تا نحوه اجرای حکمرانی در فضای مجازی بازتعریف شود اعم از اینکه تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته و در ادامه باید چه کارهای انجام شود.

وی افزود: در هیچیک از کشورهای دنیا فضای مجازی یله و رها و بدون نظارت نیست به طوری که حتی در کشورهای اروپایی با ادعای آزادی و مهد تمدن، محدودیت‌های خاصی قائل هستند و قوانین مشخصی در این حوزه است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی در شرایطی قرار داریم که می‌توانیم فضای مجازی را از اولویت‌های جدی و اساسی کشور بدانیم، گفت: ما معتقد هستیم که باید برای حراست از امنیت و سلامت جامعه و همچنین استفاده صحیح و سالم از فضای مجازی، دنبال اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی باشیم و این مهم بدون توجه به نظارت مجلس برای اجرای حکمرانی محقق نخواهد شد.

میرزایی با بیان اینکه لازم است مجلس در حوزه اجرای حکمرانی قانونمند در فضای مجازی معیار داشته باشد، خاطرنشان کرد: تلاش کمیسیون فرهنگی مجلس در نظرگرفتن مطالبات مردم در حوزه فضای مجازی است که باید قانون هم در آن متمرکز باشد. مردم در حوزه فضای مجازی مطالبات جدی دارند و مجلس هم باید مطالبات مردم را مورد توجه قرار داده و هم نظارت بر فضای مجازی را محقق کند.

وی با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی بررسی موضوع فضای مجازی را به تازگی شروع کرده است، گفت: در این راه سوابق و پیشنهادات و گزارش ها را بررسی می کنیم؛ معتقدم نباید فضای مجازی رها باشد بلکه باید نظارت کافی وجود داشته باشد تا برای خانواده‌ها تبعات منفی نداشته و سیاستگذاری شورای عالی فضای مجازی هم حاکمیت داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.