باندپهن

مخابرات فضایی

September 22, 2024
14:15 یکشنبه، 1ام مهرماه 1403
کد خبر: 174189

استفاده بدون مجوز اسپیس ایکس از ملک یک شرکت سازنده بازی

منبع: Digiato

شرکت سازنده بازی چندنفره Cards Against Humanity از اسپیس ایکس با اتهام تجاوز و آسیب‌رساندن به اموال آن در تگزاس شکایت کرد. شرکت سازنده این بازی به‌عنوان غرامت 15 میلیون دلار یا دامنه Twitter.com را درخواست کرده است.

براساس گزارش ورج، Cards Against Humanity در شکایت خود می‌گوید که اسپیس ایکس از حدود شش‌ماه پیش بدون کسب مجوز از «ملک بکر و خالی» آن در شهرستان کامرون، تگزاس استفاده کرده است.

تغییر پویایی منطقه توسط اسپیس ایکس
در این شکایت همچنین ادعا‌شده که اسپیس ایکس «بسیاری از زمین‌های خالی» اطراف ملک Cards Against Humanity را به دست آورده و شروع به ساخت «ساختمان‌های بزرگ با ظاهر مدرن» کرده و علاوه بر آسیب‌رساندن به زمین‌های آن باعث «تغییر پویایی منطقه» شده است.

اسپیس ایکس برای ساخت این ساختمان‌ها، پوشش گیاهی منطقه را پاکسازی‌کرده، خاک آن را فشرده‌کرده و ژنراتورهایی را برای راه‌اندازی تجهیزات و ارائه نور به آنجا آورده است. Cards Against Humanity می‌گوید این اقدامات نه‌تنها به دارایی آن آسیب رسانده است، بلکه با ایجاد این تصور که ارتباطی بین CAH و SpaceX وجود دارد، روی ارتباطش با مشتریان نیز تاثیر منفی داشته است.

این شرکت همچنین در وب‌سایت خود با انتشار دو تصویر بالا که نمای منطقه را در سال 2017 و 2024 نشان می‌دهد، می‌نویسد: «اسپیس ایکسِ ایلان ماسک در حال ساخت یک پروژه فضایی در این نزدیکی بود و او فکر می‌کند که می‌تواند بدون اجازه‌گرفتن همه چیزهایش را در زمین ما رها کند. پس از اینکه مچ او را گرفتیم، اسپیس ایکس به ما یک اولتیماتوم 12 ساعته داد تا پیشنهادی کمتر از نیمی از ارزش زمین خود را بپذیریم. ما به او گفتیم: «به جهنم برو ایلان ماسک. در دادگاه منتظرت هستیم.»

علاوه بر Cards Against Humanity شکایات مشابه دیگری نیز از اسپیس ایکس وجود دارد. رویترز در گزارش خود می‌گوید که با ساکنان «بوکا چیکا» صحبت کرده و آن‌ها می‌گویند که کارمندان اسپیس‌اکس تابلویی را خراب کرده‌اند و مجسمه مریم مقدس را برداشته‌اند. یکی از ساکنان بوکا چیکا نیز به رویترز گفته که SpaceX به او پیشنهاد خرید دو خانه را به قیمت 340000 دلار داده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.