رسانه‌های اجتماعی

September 22, 2024
17:39 یکشنبه، 1ام مهرماه 1403
کد خبر: 174233

ایکس در قعر جدول اعتماد کاربران آمریکایی

منبع: Digiato

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که مردم آمریکا به شبکه اجتماعی ایکس، متعلق به ایلان ماسک، اعتماد ندارند، و این پلتفرم از لحاظ اعتماد عمومی در وضع بسیار بدی به سر می‌برد.

بنابر گزارش بیزینس اینسایدر، این تحقیق توسط مؤسسه All About Cookies انجام گرفته است و در آن از ۱۰۰۰ نفر از شهروندان آمریکا پرسیده شده است که چقدر در مقایسه با دولت این کشور به غول‌های فناوری اعتماد دارند. مرکز EMARKETER در روز جمعه نتایج این تحقیق را به‌صورت عمومی منتشر شد که نشان می‌داد شبکه اجتماعی ایکس برای کسب اعتماد مردم آمریکا با چالش‌های زیادی مواجه است.

براین‌اساس، شرکت‌های آمازون و گوگل در صدر فهرست اعتماد مردم قرار دارند، اما شبکه اجتماعی ایکس در مقایسه با سایر شرکت‌های فناوری در وضعیت بسیار بدتری قرار دارد. ۷۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند که به شرکت آمازون اعتماد دارند و این رقم برای شرکت گوگل ۶۵ درصد بود. شرکت‌های نتفلیکس با ۶۴ درصد و مایکروسافت با ۵۸ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. اپلیکیشن تیک‌تاک نیز با ۲۹ درصد در وضع نسبتا بدی قرار دارد.

اما فقط ۲۸ درصد از پاسخ‌دهندگان به این تحقیق اعلام کردند که به شبکه اجتماعی ایکس اعتماد دارند و ۴۴ درصد گفتند که به‌هیچ عنوان به این پلتفرم اعتماد ندارند. طبق این تحقیق، این میزان از اعتماد دقیقاً مشابه با میزان اعتمادی است که مردم آمریکا به دولت این کشور دارند.

در واقع پلتفرم متعلق به ایلان ماسک حتی در زمینه کسب اعتماد عمومی از تیک‌تاک نیز ضعیف‌تر عمل کرده است. این در حالی است که تیک‌تاک اخیراً به جاسوسی از کاربران آمریکایی و به‌اشتراک‌گذاری داده‌های آن‌ها با دولت چین متهم شده است.

درحالی‌که این تحقیق دلایل عدم اعتماد مردم آمریکا به پلتفرم ایکس را مشخص نکرده است، اما این پلتفرم بعد از خریداری توسط ایلان ماسک، با حواشی زیادی از جمله اخراج گسترده کارمندان و بازگشت برخی کاربران جنجالی دست‌وپنجه نرم می‌کند. همچنین، قانون‌گذاران آمریکایی و اروپایی نیز بارها ادعا کرده‌اند که ایکس به پلتفرمی برای انتشار آزادانه اطلاعات غلط و گمراه‌کننده تبدیل شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.