هوش مصنوعی

September 25, 2024
13:57 چهارشنبه، 4ام مهرماه 1403
کد خبر: 174419

گوگل پشت فرمان فولکس واگن

منبع: ایسنا

گوگل، قابلیت‌های دستیار هوش مصنوعی را برای رانندگان فولکس واگن در یک اپلیکیشن تلفن هوشمند فراهم می‌کند.

مصرف کنندگان می‌توانند از دستیار درون برنامه‌ای فولکس واگن، سوالاتی مانند «چگونه لاستیک پنچر شده را عوض کنم؟» بپرسند؛ یا دوربین‌ گوشی خود را به سمت داشبورد خودرو قرار دهند تا اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.

دستیار هوش مصنوعی، از مدل‌های زبانی بزرگ جمنای (Gemini) گوگل استفاده می‌کند؛ برنامه‌هایی که می‌توانند پاسخ‌های پیش‌بینی‌کننده به زبان انسان را درک کرده و تولید کنند.

ابزار فولکس واگن با افزودن داده‌هایی مانند کتابچه راهنمای مالک فولکس واگن و ویدیوهای یوتیوب درباره تعمیر و نگهداری خودرو به جمنای، طراحی شده است.

توماس کوریان، مدیرعامل «گوگل کلود»، به رویترز گفت: این محصول مستلزم رفع موانع فنی چند وجهی، توانایی پردازش انواع داده‌های مختلف مانند متن، تصویر و ویدئو است. کوریان خاطرنشان کرد: مشکل از نظر ظاهری، ساده به نظر می‌رسد، اما از نظر فنی بسیار پیچیده است. بیشتر مردم تصور می‌کنند آنچه ما ساخته‌ایم یک سیستم ترجمه گفتار به متن است که کتابچه راهنمای کاربر را ارائه می‌کند اما به هیچ وجه این طور نیست.

دستیار هوش مصنوعی رایگان است و برای حدود ۱۲۰ هزار دارنده مدل‌های اطلس و اطلس کراس اسپورت فولکس واگن در دسترس است و تا اوایل سال آینده، برای سایر خودروهای مدل ۲۰۲۰ به بعد عرضه خواهد شد.

استفاده سازمانی از هوش مصنوعی مولد، می‌تواند بازار رایانش ابری را تغییر دهد. گوگل در این بازار، در رتبه سوم پس از آمازون و مایکروسافت قرار دارد. اکثر شرکت‌ها همچنان در جستجوی اپلیکیشن‌هایی هستند که کاربران آنها را کاربردی می‌یابند.

رایانش ابری یک بخش تجاری رو به رشد برای گوگل است که ۳۳ میلیارد دلار از ۳۰۷ میلیارد دلار درآمد کلی شرکت در سال ۲۰۲۳ را به خود اختصاص داده است. این شرکت اعلام کرده که راه‌کارهای هوش مصنوعی در سال جاری، میلیاردها دلار درآمد داشته است اما آمار دقیق‌تری را اعلام نکرده است.

بر اساس گزارش رویترز، فولکس واگن تاکنون از ارائه جزئیات در مورد استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود خودداری کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.